اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بازدید رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از مرکز عملیات اضطراری شهر

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و طرح‌های این سازمان در حوزه پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی و پدافند غیر عامل بازدید کرد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و هیات همراه ضمن بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با سامانه‌های به کار رفته در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و طرح‌های این سازمان در حوزه پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی و پدافند غیر عامل آشنا شد.

در این بازدید علی نصیری رئیس سازمان به تشریح ساختار تخصصی سازمان، سامانه‌ها و امکانات مورد استفاده در مرکز عملیات اضطراری پایتخت، مخاطرات شهر تهران و برنامه‌های سازمان برای مقابله با این مخاطرات پرداخت.

تشریح نحوه فعالیت سامانه هشدار سریع زلزله و سامانه تخمین سیل، اقدامات اجرایی برای رفع خطر در خصوص گودهای شهر تهران، تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در قالب راه‌اندازی قرارگاه ایمنی کالبدی، تدوین جداول نقش‌ها و مسئولیت‌ها، فعالیت‌های انجام گرفته در قالب راه‌اندازی ستاد مدیریت بحران کرونا در تهران، اجرای پروژه راه‌اندازی قطب‌های آمادی و فرماندهی عملیاتی بحران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه آمادگی و عملیات، نحوه فعال‌سازی EOC  و استقرار میدانی ICS در تجمعات انبوه، بازطراحی ماموریت‌ها و ساختار خانه‌های دوام مستقر در سرای محلات، پدافند غیر عامل، تشکیل و راه‌اندازی جلسات هیات اندیشه‌ورز و کمیته‌های تخصصی ۱۵ گانه و طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول