اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کشت برنج در ۷۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت برنج اختصاص یافته است، که میانگین برداشت در هر هکتار سه تن است که قیمت این محصول در بازار بسته به کیفیت آن حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

کشت برنج در ۷۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان

جواد طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: بر اساس دستورات وزارت جهادکشاورزی به جز استان‌های شمالی نباید شاهد کشت برنج در سایر استان‌های کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه امکاناتی مانند کود و بذر در اختیار برنجکاران لرستانی قرار نمی‌دهد اما سود بالای برنج باعث شده خود کشاورزان بدون نیاز به دولت به این کشت ادامه دهند‌.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی در راستای اجرای فرامین وزارت خانه به برنجکاران لرستانی کست جایگزینی مانند کلزا را معرفی کرده‌ است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت برنج اختصاص یافته است، تصریح کرد: میانگین برداشت در هر هکتار سه تن بوده که میانگین قیمت این محصول در بازار بسته به کیفیت آن  ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

لازم به ذکر است که بیش از ۹۰ درصد برنج تولیدی در لرستان در خود استان مصرف می‌شود.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول