اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

1367 نفر از جامعه ایثارگری چهارمحال و بختیاری تبدیل وضعیت شده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک هزار و ۳۶۷ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان استان تبدیل وضعیت شده‌اند.

1367 نفر از جامعه ایثارگری چهارمحال و بختیاری تبدیل وضعیت شده‌اند

اسماعیل عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تاکنون یک هزار و ۳۶۷ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان چهارمحال و بختیاری تبدیل وضعیت شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه روند اجرایی قانون تبدیل وضعیت در برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی، فولاد و بانک‌های خصوصی به کندی پیش می‌رود اما با این وجود تاکنون ۸۵ درصد قانون تبدیل وضعیت در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: قانون ۲۵ درصد استخدامی‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها شامل خانواده ایثارگران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسران و فرزندان شهدا است که سهمیه ادارات قبل از برگزاری آزمون ورودی مشخص می‌شود و بر اساس رشته فارغ‌التحصیلی به ادارات مختلف معرفی و دستگاه بر اساس پست‌های مورد نیاز از این فرزندان در سازمان خود به‌کارگیری می‌کنند که تاکنون این قانون نیز به خوبی در ادارات اجرا شده است.

 وی توضیح داد: درست است که هر ۲ قانون برای جذب فرزندان جانبازان و ایثارگران در استان انجام شده است اما مشکل بیکاری که کل کشور را در بر گرفته تهدیدی برای این جامعه نیز محسوب می‌شود و هر ترم فارغ‌التحصیلان زیادی به تعداد این بیکاران افزوده می‌شود.

ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان ایثارگران

عسگری افزود: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی برای جامعه هدف هستیم و با شرکت‌های خصوصی و کاریابی رایزنی‌هایی انجام شده و با ایجاد مشوق‌هایی مانند پرداخت مالیات و پرداخت قسمتی از حقوق تعهد جذب ۳ تا ۵ ساله فرزندان شهدا و ایثارگران را از برخی از شرکت‌ها گرفته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: ایجاد کارگاه و کارآفرینی متقاضیان زیادی در بین جامعه ایثارگر دارد اما تبصره ۱۶ و تسهیلات جوابگوی تعداد متقاضیان نیست.

وی گفت: کارگاه‌های تولیدی ایثارگران در خدمات مختلف کشاورزی مانند گلخانه، صنعتی مانند پرورش شترمرغ، مرغداری و غیره در استان راه‌اندازی شده و اکنون در مرحله بهره‌برداری است.

 پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول