اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

میرباقری: برخی بدون دیدن واقعیت دچار شتاب‌زدگی در قضاوت شدند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: یکی از اتفاقاتی که در این درگیری رخ داد، برخی از کنشگران علوم انسانی دچار شتاب‌زدگی شدند،‌ با اینکه واقعیت‌هایی پیش روی آن‌ها بود اما داوری ایدئولوژیک داشتند و بر اساس مطالعات عینی تحلیل و قضاوت نکردند.

میرباقری: برخی بدون دیدن واقعیت دچار شتاب‌زدگی در قضاوت شدند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه جهان آرا شب گذشته با حضور آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با موضوع «منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی» از شبکه افق سیما پخش شد. 

 آیت‌الله میرباقری ضمن اشاره به وجود درگیری همه جانبه بین مومنین و جبهه مقابل آن گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم، ولی مجبوریم دفاع همه‌جانبه داشته باشیم. این درگیری‌ها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد، البته اگر ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب می‌شویم و پیش داوری می‌کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در این درگیری رخ داد، برخی از کنشگران علوم انسانی دچار شتاب‌زدگی شدند،‌ با اینکه واقعیت‌هایی پیش روی آن‌ها بود اما داوری ایدئولوژیک داشتند و بر اساس مطالعات عینی تحلیل و قضاوت نکردند. تحلیل‌ها کاملا ایدئولوژیک بود، واقعیات عینی و مقدورات تمدنی و آرایش بزرگ منطقه‌ای ما در مقابل غرب را ندیدند.

 

بازپخش این برنامه امروز ساعت ١٤:٣٠ و روز چهارشنبه ٠٣:٠٠ بامداد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول