اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جشنواره انگور هزاوه در استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: نهمین جشنواره انگور هزاوه از یکم تا هفتم آبان ماه در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک برگزار می‌شود.

جشنواره انگور هزاوه در استان مرکزی برگزار می‌شود

محمدعلی آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این که روستای هزاوه از قطب‌های مهم تولید انگور و مشتقات آن است، اظهار کرد: این منطقه با توجه به جاذبه‌های گردشگری مذهبی فرهنگی و اقتصادی به عنوان یکی از مناطق مهم نمونه گردشگری روستایی استان است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره انگور هزاوه از یکم تا هفتم آبان ماه در کنار امامزاده سلطان سید احمد روستای هزاوه برگزار می‌شود افزود: این جشنواره به منظور معرفی آرایه‌های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور  و در فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی روستا برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک خاطر نشان کرد: شیوه‌های سنتی، ابزار و ادوات و رسم‌های بومی متنوعی در زمینه انگور و تولید فرآورده‌های غذایی وابسته به آن در این روستا وجود دارد و به این دلیل برگزاری جشنواره یاد شده در دستور کار بخشداری و دهیاری و شورای اسلامی هزاوه با همکاری اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی قرار گرفت.

آقازیارتی اضافه کرد: هر ساله مردم سراسر استان و بسیاری از گردشگران کشور برای شرکت در این جشنواره به روستای هزاوه سفر می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم استقبال مطلوبی از این جشنواره شود.

وی ادامه داد: این مراسم درقالب گردهمایی بیش از ۳۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه‌ها ارائه می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ رقم انگور در هزاوه تولید می‌شود که توجه به ظرفیت تولیدی این محصول و تولیدهای وابسته به آن می‌تواند یکی از منابع قوی درآمدزایی و جذب گردشگر در منطقه باشد.

روستای هزاوه در ۱۸ کیلومتری غرب اراک که دارای بافت کوهستانی و آب و هوای مناسب برای باغداری و دارای تاکستان‌های وسیع انگور است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول