اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در «دوشنبه» + تصاویر

کنفرانس بین المللی «همکاری‌های بین المللی و منطقه ای در زمینه امنیت و کنترل مرزها برای مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از جابجایی تروریست‌ها» در پایتخت تاجیکستان افتتاح شد.

افتتاح کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در «دوشنبه» + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کنفرانس بین المللی سطح عالی تحت عنوان «همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در زمینه امنیت و کنترل مرزها برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از جابجایی تروریست‌ها» به حضور گسترده هیئت‌های کشورها و سازمان‌های مختلف بین المللی و منطقه‌ای در پایتخت تاجیکستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل (به صورت ویدیویی)، «ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل و رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه ازبکستان، «وفا حاجی اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و سایر مقامات بلندپایه کشورهای خارجی و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای سخنرانی می‌کنند.

این کنفرانس دو روزه از سوی دولت تاجیکستان، دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد، مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل برای آسیای مرکزی، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که هدف برگزاری  این کنفرانس ایجاد همکاری‌های دوجانبه، زیر منطقه‌ای، منطقه‌ای و بین المللی در راستای بهبود کنترل مرزی و گمرکی جهت جلوگیری و شناسایی جابجایی تروریست‌ها، قاچاق تجهیزات و اسلحه سبک، مهمات متعارف و مواد منفجره و همچنین تسلیحات و مواد هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیکی یا رادیولوژیکی و اتخاذ تدابیری جهت امنیت و مدیریت مرزها، عدالت کیفری و تبادل اطلاعات مطابق با موازین بین المللی حقوق بشری، حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق پناهندگان اعلام شده است.

در این کنفرانس نمایندگان بلندپایه 53 کشور، 18 سازمان بین المللی و منطقه‌ای و بیش از 30 سازمان غیر دولتی حضور دارند که تعداد کلی آنها بیش از 700 نفر است.

طبق اعلام وزارت امور خارجه تاجیکستان، این کنفرانس ادامه منطقی «روند دوشنبه» است که در 3-4 می سال 2018 با برگزاری اولین کنفرانس بین المللی سطح بالا با موضوع «جلوگیری از تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز» با مشارکت دولت تاجیکستان، ساختارهای سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و اتحادیه اروپا سازماندهی راه اندازی شد.

در ادامه این روند در تاریخ 16-17 می سال 2019 کنفرانس سطح عالی دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل با موضوع «همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن، از جمله قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته» در دوشنبه برگزار شد.

در پایان این کنفرانس اعلامیه دوشنبه در مورد امنیت و کنترل مرزها برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از جابجایی تروریست‌ها» تصویب خواهد شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول