اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

امضای توافق مالی روسیه و سوریه

مسئولان وزارتخانه‌های دارایی روسیه و سوریه در دمشق توافقنامه همکاری امضا کردند، در همین حال مسکو یک ایستگاه برق خورشیدی به دمشق هدیه داد.

امضای توافق مالی روسیه و سوریه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سانا، وزارت دارایی سوریه و وزارت خزانه داری روسیه روز گذشته توافقنامه همکاری در زمینه همکاری فنی برای توسعه سیستم های کاری وزارت دارایی سوریه امضا کردند.

این توافقنامه در پایان نشست کاری نمایندگان دو وزارتخانه به امضا رسید که در چارچوب پنجمین نشست مشترک سوریه و روسیه برای پیگیری کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان و آوارگان سوری در کاخ کنفرانس‌ها در دمشق برگزار شد.

«منهل هناوی»، معاون وزیر دارایی سوریه در این نشست تاکید کرد که توافقنامه به امضا رسیده به توسعه کار وزارت دارایی سوریه کمک می‌کند به ویژه اینکه تجربه روسیه و سیستم مالی آن پیچیده و مدرن است و وزارت دارایی سوریه باید به سمت سیستم مدیریت مالی یکپارچه پیشرفته‌تری حرکت کند.

هناوی افزود: در مقطع پبش رو، اجرای مفاد این توافقنامه در سوریه بر اساس قوانین مناسب به منظور ارتقاء سیاست مالی و توسعه کار سیستم‌های حسابداری آغاز خواهد شد.

الکساندر دمیدوف معاون خزانه داری روسیه هم بر اهمیت همکاری با وزارت دارایی سوریه که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است، تاکید کرد و گفت که توافقنامه همکاری امروز مبتنی بر تبادل تجربیات و توسعه دو سیستم مالی در دو کشور است. 

در حاشیه این اجلاس همچنین روسیه یک ایستگاه تولید برق خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی را به دمشق هدیه داد.

زالکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه در جمع خبرنگاران گفت: این ایستگاه تولید برق تحویل دیر مار تقلا در حومه دمشق شده که یک مکان مقدس است و برای تسریع احیای این صومعه و افزایش زائران آن، کارهای زیادی باید انجام شود.

وی افزود: ما در مسیر درست همکاری بین دو کشور حرکت می‌کنیم و برای دستیابی مردم سوریه به رفاه هر آنچه در توان داشته باشیم، ارائه خواهیم داد، روسیه از نفوذ و روابط خود در جهان برای کمک به سوریه برای خروج از تروریسمی که در معرض آن قرار گرفته است، استفاده خواهد کرد.

 

 

«مطران موسی الخوری» معاون اسقف کلیسای انطاکیه و سایر شرق روم ارتودکس نیز ضمن قدردانی از کمک‌های روسیه به سوریه گفت: سوریه که مسیحیت به جهان داده بود امروز نور از دوست روسی دریافت می‌کند.

 

 

ولادیمیر لونکوف، رئیس بخش پشتیبانی لجستیک اداره امور ریاست جمهوری روسیه نیز به نوبه خود توضیح داد که ۷۲ پنل خورشیدی بر روی سقف مجموعه صومعه نصب شده است که با استفاده از تجهیزات مدرن تبدیل و ذخیره  اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ کیلووات انرژی الکتریکی را در پنج تا 6 ساعت جمع آوری و ذخیره کند که برق مورد نیاز صومعه را در هر وقت سال فراهم می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول