اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آمریکا 92 کامیون حامل نفت و گندم سرقتی از سوریه را به شمال عراق فرستاد

آمریکا 92 کامیون حامل نفت و گندم سرقتی سوریه را از منطقه الحسکه شمال شرق سوریه به شمال عراق فرستاد.

آمریکا 92 کامیون حامل نفت و گندم سرقتی از سوریه را به شمال عراق فرستاد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، نیروهای اشغالگر آمریکایی امروز دوشنبه ۹۲ کامیون حامل گندم و نفت سوریه را سرقت کردند و از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی که آمریکا با کمک شبه نظامیان کُرد گشوده‌اند، به سمت  شمال عراق بردند.

منابع محلی در روستای الیعربیه شرق استان الحسکه در شمال شرق سوریه گفتند که ۳۴ کامیون وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکایی حامل گندم و نفت سرقت شده سوریه از میدان‌های نفتی الجزیره سوریه،  این منطقه را  ترک و از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به سمت شمال عراق عزیمت کردند.

این منابع افزودند که کاروان دیگری متشکل از ۵۸ تاتکر مملو از نفت مسروقه توسط نیروهای اشغالگر از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه وارد شمال عراق شدند.

بر اساس آمار و ارقام جدید وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه های نفت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول