اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بی‌میلی زنان کرمانشاه به اهدای خون/ یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: متأسفانه کمتر از ۵ درصد آمار اهدا‌کنندگان خون در استان مربوط به بانوانان است.

بی‌میلی زنان کرمانشاه به اهدای خون/ یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد:  رسالت سازمان انتقال خون تهیه خون و فرآوردهای خونی (گلبول‌های قرمز، پلاکت، پلاسما و...) سالم و کافی است.

وی استقبال مردم کرمانشاه در اهدای خون را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: متأسفانه کمتر از ۵ درصد آمار اهدا‌کنندگان استان مربوط به بانوانان است و با توجه به اینکه بانوان از نظر شرایط سلامتی از سلامت بالاتری برخوردار هستند و میزان رفتارهای پرخطر کمتر است، انتظار مشارکت بیشتری داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: اهدا کنندگان خون در مراکز بر حسب شرایطی پذیرش می‌شوند و طبق معایناتی که صورت می‌گیرد اگر اهدا به ضرر اهداکننده باشد این کار انجام نمی‌شود چون هم سلامتی اهدا کننده و هم سلامت گیرنده خون برای ما مهم است.

وی گفت: پذیرش بانوانان برای اهدای خون با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود، لذا زنان استان برای اهدای خون نگرانی نداشته باشند.

میرزاده ادامه داد: از هر واحد کامل خون اهدایی حداقل سه فرآورده تهیه می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای یک بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی در واقع با اهدای یک واحد خون سه بیمار نجات می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز ثابت انتقال خون در شهر کرمانشاه، گفت: یک مرکز واقع در روبه‌روی فرمانداری در ایام غیرتعطیل هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹ و در ایام تعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه پذیرایی اهداکنندگان است و پایگاه ثابت واقع در میدان فردوسی جنب بیمارستان معتضدی هم هر روز ایام غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ خونگیری دارند.

میرزاده تصریح کرد: علاوه بر این مراکز تیم‌های سیار هم در سطح شهر برحسب تقاضای ادارات، سازمان‌ها، پادگان‌ها و کارخانجات حضور خواهند یافت و در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و کنگاور پایگاه ثابت داریم و هفته یک روز همکاران برای خون‌گیری مستقر می‌شوند و همچنین در شهرستان سنقرو کلیایی ماهی دو روز و در دیگر شهرستان‌ها حداقل ماهی یک روز در مراکز مشخص شده آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول