اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ایجاد گذرگاه مرزی مهم‌ترین خواسته خراسان‌شمالی است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به سفر فعالان اقتصادی استان به ترکمنستان، گفت: ایجاد گذرگاه مرزی مهم‌ترین خواسته خراسان‌شمالی است.

ایجاد گذرگاه مرزی مهم‌ترین خواسته خراسان‌شمالی است

ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به سفر فعالان اقتصادی استان به ترکمنستان، اظهار کرد: هدف سفر فعالان اقتصادی به کشور ترکمنستان باید ارزآوری باشد و از سوی دیگر شرط واردات کالا، عدم تولید آن کالا در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه استان آخال صنعتی ترین استان ترکمنستان است، گفت: خراسان‌شمالی بهترین نقطه ایران است که می‌تواند با آخال ارتباط داشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی افزود: بازرگانان خراسان‌شمالی باید فضای کشور ترکمنستان را ابتدا خوب بشناسند تا بتوانند صادرات را علی رغم وجود گذرگاه مشترک مرزی، انجام دهند.

وی ادامه داد: بازرگانان باید با این سفر راه را باز کنند و صرفاً به یک سفر اکتفا نشود.

فخر موحدی با تاکید بر اینکه برای این سفر باید سبد کالایی تشکیل شود، گفت: دریافت مطالبات از ادارات ترکمنستان، در اختیار بودن دستگاه قضائی این کشور زیر نظر دولت و عدم حضور فعال صندوق ضمانت صادرات از جمله مشکلات این کشور است.

وی در پایان در خصوص گذرگاه مرزی ترکمنستان و خراسان‌شمالی بیان کرد: باید توجیه اقتصادی این مسئله را برای کشور مقابل تشریح کنیم اما ایجاد گذرگاه مرزی مهم‌ترین خواسته استان است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول