اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۵ دشت زنجان در وضعیت ممنوعه آبی قرار دارند/انسداد ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه از ۷ دشت استان زنجان ۵ دشت در وضعیت ممنوعه قرار دارد، گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز با حجم صرف جویی ۲.۳۸ میلیون متر مکعب مسدود شده است.

۵ دشت زنجان در وضعیت ممنوعه آبی قرار دارند/انسداد ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز

محمود سرمستی، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت دشت‌های استان اظهار کرد:  متاسفانه در حال حاضر از ۷ دشت استان ۵ دشت در وضعیت ممنوعه قرار دارند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان  با بیان اینکه دشت‌های «زنجان، ابهر، گل‌تپه زرین آباد، قیدار و سجاس» دشت ممنوعه است، تصریح کرد: وقتی دشت ممنوعه شد، برای مصارف کشاورزی تحت هیچ شرایطی پروانه آب صادر نمی‌شود و برای مصارف آب شرب و بهداشت و صنعت طبق تخصیص‌های که صورت می‌گیرد، برداشت آب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع در حدود ۴ هزار و ۵۰۰ انسداد چاه در دشت‌های استان صورت گرفته است که البته به همین تعداد هم می‌توان گفت که کنتور هوشمند نصب شده است، گفت: در حال حاضر در دشت ابهر اصلاح تغییر را تمام کرده‌ایم این در حالی است که در دشت زنجان اصلاح تغییر پروانه را از دو سال پیش آغاز ‌کرده‌ایم به طوری که امسال ۱۸۴ اصلاح تعییر پروانه انجام شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان  ادامه داد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز با حجم صرف جویی ۲.۳۸ میلیون متر مکعب مسدود شده است.

وی اضافه کرد: با نصب ۸۹ دستگاه کنتور هوشمند با حجم ۱.۶۵ میلیون متر مکعب و با اصلاح تغییر  با حجم ۳‌.۴ میلیون متر مکعب،آب صرفه جویی شده است.

سرمستی با اشاره به  صرف‌جوبی‌های که چه از طریق انسداد چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند و یا اصلاح تغییر انجام شده است، گفت:  با توجه به وضعیت حال حاضر سد تهم می‌توان گفت که در مجموع به انداز نصف آب سد تهم، در این دشت‌ها صرف جویی شده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در صدد هستیم که تا آخر سال این حجم از صرفه جویی را حداقل به ۱۰ میلیون متر مکعب برسانیم، گفت: با قدرت و قوت پیگیر اعتبارات طرح‌های تعادل بخشی هستیم که امیدواریم سال‌های بعد شاهد افزایش این گونه اقدامات باشیم که تا حداقل از وضعیت بحرانی بودن دشت‌های استان جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول