اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وعده جدید سازمان بنادر درباره بندر متروکه نخل ناخدا

بندر نخل ناخدا در بندرعباس که بیش از 8 سال است که پس از ساخت به صورت متروکه رها شده، حالا با وعده جدید رییس سازمان بنادر وارد سرنوشت تازه‌ای شد.

وعده جدید سازمان بنادر درباره بندر متروکه نخل ناخدا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اکبر صفایی رییس سازمان بنادر و دریانوردی ظهر امروز در حاشیه نشست با استاندار هرمزگان درباره بندر متروکه نخل ناخدا که بیش از 8 سال است که پس از ساخت و هزینه کرد اعتباری 70 میلیارد تومانی به حال خود رها شده، اظهار کرد: پیرو توافقی که دوهفته پیش بین سه وزیر و استاندار هرمزگان امضا شد از آبان ماه عملیات اجرایی در بندرگاه نخل خدا را شروع خواهیم کرد.

وی توضیحات بیشتری درباره این موضوع نداد اما گفت: مطالعات جامعی در حوزه اجتماعی، افتصادی، فرهنگی و زیربنایی بر روی جزایر استان انجام شده است تا با ارسال آن‌ها به مسئولان کشوری و استاندار هرمزگان بتوانیم اجماع خوبی را برای توسعه این جزایر به وجود بیاوریم.

سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در بنادر هرمزگان

وی همچنین عنوان کرد: مباحث مربوط به استان هرمزگان هم ملی و هم بین المللی است از این رو سازمان بنادر در دو بخش برنامه ریزی لازم را انجام داده که می‌توان در بخش بین الملل به بندر شهید رجایی و توسعه بندر جدید مکران اشاره کرد و در بخش ملی نیز توسعه و احیاء بنادر محلی و کوچک را دنبال می کنیم که از این دو منظر حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این استان تعریف شده است.

بزودی به روسیه سفر خواهم کرد
 
 صفایی در خصوص موضوعات بخش خصوصی و سرمایه گذاری داخلی و بین المللی نیز بیان کرد: ارتباط خوبی با کشور روسیه صورت داده‌ایم و بزودی هیاتی از کشور روسیه به منظور توسعه مبادلات به هرمزگان سفر خواهد کرد.

رویه ملوانی را در بنادر شرقی به رویه تجاری تبدیل خواهیم کرد
 
دوستی اضافه کرد: در برنامه داریم تا تغییر رویه ها در بندرهای شرقی استان را در اولویت قرار بدهیم که از این رو رویه ملوانی را به رویه تجاری و ترانزیتی تبدیل خواهیم کرد.
 
به گزارش فارس، در نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و‌دریانوردی و استاندار هرمزگان،  توافق‌نامه‌ای میان مدیرعامل سازمان بنادر و استاندار هرمزگان به امضا رسید که بر اساس آن ارتقا ایمنی سفرهای دریایی و توسعه گردشگری دریایی مورد تفاهم واقع شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول