اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رقابت زندانیان زنجانی در مسابقات آزاد مهارت

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: 170 زندانی در مسابقات آزاد مهارت شرکت کردند.

رقابت زندانیان زنجانی در مسابقات آزاد مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بنیادی در جریان مسابقات مهارت زندانیان اظهار کرد: بیش از ۱۷۰ نفر از زندانیان استان زنجان در هفت رشته مهارتی در مسابقات آزاد مهارت زندانیان به رقابت پرداختند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و ایجاد انگیزه لازم در بین زندانیان و توسعه کمی و کیفی اشتغال آنان، اولین دوره مسابقات آزاد مهارت در زندان‌های استان زنجان برگزار شد و نفرات برتر انتخاب شد.

وی افزود: در این رقابت ها که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و با هدف کشف استعداد‌ها و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارتی زندانیان و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای زمان پس از آزادی برگزار شد، ۱۷۲ نفر از زندانیان استان زنجان طی دو روز و در هفت رشته خیاطی، پیرایشگری، قالیبافی، فناوری اتومبیل، کاشی کاری ،جوشکاری و قلم‌زنی به رقابت پرداختند.

بنیادی تصریح کرد: در این مسابقات و با نظر هیئت داوران در هر رشته ۳ نفر از زندانیان به عنوان نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

وی گفت: در پایان اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان زنجان، به ۲۹ نفر از زندانیان برتر جوایز نقدی و مرخصی تشویقی اعطاء و ۱۴ نفر از زندانیان نیز موفق به دریافت کارت مهارت افتخاری مربیگری فنی حرفه‌ای شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه حرفه آموزی و اشتغال مهم ترین فعالیت اصلاحی زندانیان است افزود: این دوره از مسابقه‌های ملی مهارت ویژه زندانیان با همکاری اداره‌کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای به دلیل اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و به منظور استعدادیابی زندانیان برگزار شد.

محمدرضا انصاری هدف از برگزاری این دوره از مسابقه‌ها را تشویق مددجویان به فراگیری مهارت و فراهم کردن زمینه کارآفرینی اشتغال آفرینی آن‌ها برای ورود به بازار کار عنوان کرد و ادامه داد: برترین‌های این رقابت‌ها برای شرکت در مرحله استانی معرفی می‌شوند.

انصاری گفت: بیشترین شرکت کننده از زندان مرکزی، اردوگاه و زندان خدابنده بود که در رشته‌های خیاطی و قالیبافی و قلم زنی و کاشی کاری و جوشکاری و بیشترین ثبت نام را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: امیدواریم برگزاری چنین مسابقاتی باعث کشف استعدادهای زندانیان و نهایتا کاهش بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول