اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس در نطق‌های میان‌دستور خود چه گفتند؟/ از تلاش ضدانقلاب در ایجاد آشوب تا محاربه با حجاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز پارلمان در نطق‌های میان دستور خود به اغتشاشات اخیر، موضوع زن و شیطنت رسانه‌های معاند فارسی زبان خارج از کشور و... اشاره کردند.

نمایندگان مجلس در نطق‌های میان‌دستور خود چه گفتند؟/ از تلاش ضدانقلاب در ایجاد آشوب تا محاربه با حجاب

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکشنبه 24 مهر پارلمان در نطق‌های میان دستور خود به اغتشاشات اخیر، موضوع زن و شیطنت رسانه‌های معاند فارسی‌زبان خارج از کشور و... اشاره کردند.

* با این شعار زن زندگی آزادی نمی‌توان پنجه در پنجه عفت و حجاب افکند

کیومرث سرمدی واله  نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی هفته‌های اخیر با ساختن هزاران دروغ توسط رسانه‌های خود به بهانه فوت یک شهروند گرامی، جامه فریب به تن کرده و با خواستند با تحریکات احساسات و هیجان برخی از آینده‌سازان کشور، موج سواری کنند و آنها را در برابر هم قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواست احساسات لطیف هنرمندان و ورزشکاران را برای فریب مردم هدف قرار دهد، افزود: جوانان مدافع امنیت سپر بلا شده و به شهادت رسیدند تا جوانان کشورشان کشته نشوند؛  با یاری خدا و حمایت میدانی مردم، حیله های دشمنان بر باد رفت. 

نماینده مردم اسدآباد ادامه داد:  تحقیقات اندیشکده‌های خودشان نشان می‌دهد که حال زن و مرد غربی خوش نیست و چراغ خانواده خاموش است. ملت پر از غیرت ما چرا باید راه بن بست آنها را بروند که البته خودشان هم می‌دانند جوانان ما از نسل حسین فهمیده‌ها و محمدرسول رضایی‌ها هستند و دلسوزی تهوع‌آور برای زنان که فروپاشی خانواده را دنبال می‌کند، قطعا به شکست مواجه خواهد شد.

سرمدی واله ادامه داد: افتخار انسان غربی این است که تابلویی دست بگیرد که رویش نوشته است هر منعی ممنوع اما زن در ایران احترام، ارزش و حرمت بیکران دارد. هیهات نمی‌شود با شعار زن، زندگی و آزادی پنجه در پنجه حجاب، عفت و پاکدامنی افکند که عفت زن مسلمان مایه افتخار و سربلندی اوست. منظور آنها از آزادی زن، آزادی زنان نیست بلکه آزادی دسترسی به زنان است.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ جهانی حجاب راه انداخت و در این جنگ تمام عیار، پاکدامنی و حیا با آلودگی و هرزگی شاخ به شاخ شده اما واقعیت این است که اغتشاشات اخیر به نیت تجزیه ایران و ایجاد کشور بلوچ و کرد و ترک و لر و عرب بود که پاره تن این وطن هستند، عنوان کرد: آنها می خواهند ایران عزیز را به لقمه‌های قابل هضم برای خودشان تبدیل کنند اما نه نگران هستیم و نه فراموش می‌ کنیم که سردار شهید حاج قاسم فرمود میزان فرصتی که در بحران‌‌ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست اما شرطش این است که نترسیم و نترسانیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه آحاد جامعه حراست می‌کند و سخنان و اعتراضات مسالمت‌‌آمیز مردم را می‌شنود؛ ما به گفتگو نیاز نداریم بلکه به شدت به آن اعتقاد داریم. مجلس یازدهم همواره تلاش کرد صدای مردم عزیز باشد و مطالبات به حق آنها را بشنود. صدای معلمان، بازنشستگان تأمین اجتماعی، کامیون‌داران، کارمندان حداقل بگیر و سربازان عزیز را شنیدیم و حتی گاه ما نمایندگان خانه ملت در تجمعات قانونی حضور پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند خواص موضع خود را صریح و شفاف اعلام کنند؛ نکته تلخ آن است که برخی احزاب و افراد شاخص به جای روشنگری و ایستادگی در برابر دشمن به دنبال مطامع سیاسی خویش بوده و بعضا با شکم‌های برآمده از حرام نه تنها در برابر آشوب‌های اخیر موضع نگرفتند بلکه به تهییج احساسات جوانان پرداختند که به فکر پُرکردن صندوق‌های رأی حزب و قبیله خویش از دل شعله‌های سوزان اغتشاشات هستند. آنها در میتینگ‌های شبانه با انکار خدمات نظام به تشویش اذهان مردم می‌پردازند البته باز به خطاب رفتند و همرنگ دشمن شدند.

* موضوع حجاب بحث فرعی برای رسیدن به مقاصد اصلی است

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود اظهار کرد: موضوع حجاب بحث فرعی برای رسیدن به مقاصد اصلی است و به تنهایی موضوعیت ندارد.

وی افزود: علیرغم تاکیدات رهبر انقلاب بر درجه یک بودم موضع زن و خانواده متاسفانه این موضوع بر روی میز حکمرانان نبوده است و حلقه مفقوده‌ای است که باید در حلقه حکمرانی به آن توجه بیشتری می‌شد. انقلاب اسلامی طی 43 سال گذشته دستاوردهای بسیاری در حوزه زنان داشته است؛ زن ایرانی به تعبیر رهبر انقلاب توانسته تا در ساختارهای تعریف شده مسیر خود را طی کند و عفیفانه جایگاه خود را در جامعه بازتعریف کرده است.

*وزیر جدید کار صندوق‌های بازنشستگی را نجات دهد

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس هم در نطق میان دستور خود اظهار کرد: هفته وحدت و ولادت با سعادت و سراسر نور پیامبر بزرگ اسلام(ص) فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (ع) را خدمت تمام جهانیان ، شیعیان و برادران اهل سنت تبریک می گویم.

نماینده تاکستان در مجلس با قرائت آیه 29 سورۀ فتح (مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم)،ادامه داد:"یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم"حوادثی که در این تاریخ اتفاق افتاده بیانگر کینه توزی و دشمنی نظام سلطه و عداوت بی حدو  حساب این نامردان وکسانی که با اصل نظام و انقلاب و اسلام دشمنی دارند،است.

رحمانی مطرح کرد:باید به آمریکا بگوییم همانطور که حضرت امام فرموده "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" ما چتربازان  آمریکا را دفن خواهیم کرد. آمریکا این فکر را از سر بیرون ببرد که به ایران مستشار به ایران بفرستد ودر تعیین دولت در مجلس دخالت داشته باشد. ما برای این انقلاب  شهید سلیمانی ها را داده ایم.

وی خطاب به جوانان کشور تاکید کرد:جوانان کشور؛نظام جمهوری اسلامی به وجود شما افتخار می کند.شما آیندگان این انقلاب و قلب آن هستید؛حواستان بایستی جمع باشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران شهید و هزاران اسیر و جانباز و شهدای پرورش یافته مکتب امام(ره) مانند شهید فهمیده ها است.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بدانید که در دنیای اسلام و در دنیا فعلی هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری که فرمایشات شان در تمام تاریخ راهگشای ملت است؛ دلش برای انسان و بشر ،برای محرومین و برای بشریت نمی سوزد. حواستان باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دولت تاکید کرد:دولت محترم؛ما باید انتقادپذیر باشیم و انتقادات را بپذیریم. باید همان روش و شیوه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را در اخلاق مدیریتی و در اخلاق حکومت مداری پیاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: از دولت برای تلویح لایحه حقوق شاغلان و بازنشستگان متشکریم، تاکید می کنیم که هم چنان که در توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است؛ منابع این افزایش حقوق باید از محل صرفه جویی دولت تامین شود، درغیر این صورت تورم ناشی از این لایحه ،به خصوص اگر از منابع بانک مرکزی باشد قابل تحمل نخواهد بود.

رحمانی با اشاره به معرفی صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار،ادامه داد:از رئیس جمهور به دلیل معرفی وزیر جدید پیشنهادی برای وزارت تعاون در نزدیکترین و سریعترین زمان تشکر می کنم ؛آقای مرتضوی را در مسئولیت های قبلی در ادوار مختلف مجلس از نزدیک می شناسم.مدیریت قوی، انگیزه بالا ،سلامت نفس ،پاکدستی از خصوصیات وی است.امیدوارم با رای بالا، وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی که از وزارتخانه‌های مهم است را به سامان برسانیم.

وی تاکید کرد:از وزیر جدید  می خواهیم؛به لطف خدا و با اغنای نمایندگان،نجات صندوق‌های بازنشستگی، ساماندهی صندوق ها،مسئله اشتغال جوانان،اشتغال زنان سرپرست خانوار، مسئله وام های خوداشتغالی برای روستاییان را مورد توجه قرار دهد.

* براندازان و تجزیه‌طلبان در مواجهه با سد آهنین وحدت ملی شکست تلخی خوردند

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی هم در نطق میان دستور خود اظهار کرد: هنوز بوی دل انگیز هفته وحدت که مزین به میلاد فرخنده و مسعود مبشر خرد و آگاهی و مبلغ عشق و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) است به مشام می رسد، وادی مقدس وحدت که میراث آن پیامبر خوبی ها است شاخصه مهمی در اعتلای نظام اسلامی و امروز به مدد افکار قرآنی و آرمان های بلند امام خمینی(ره) عظیم الشان و عنایت رهبری گرانقدر و همت والای مردمان این سرزمین مقدس از همه قومیت ها و مذاهب، ایران سربلند که نماد اتحاد و همبستگی ملی و محور وحدت و همدلی همه مسلمین جهان است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز رهبری به مثابه عامل وحدت است، این انقلاب با دو عنصر کلمه توحید و توحید کلمه به پیروزی رسید و تداوم یافته است، علم وحدت در دستان مقام معظم رهبری است و ما باید توجه داشته باشیم و دائم حواسمان باشد چشمانمان را از این پرچم برنداریم چرا که صراط مستقیم آنجاست.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، تصریح کرد: در روزها و هفته های اخیر اتفاقات و حوادث ناگواری در کشور عزیزمان به وقوع پیوست که قلب همه ملت ایران و دوستداران نظام اسلامی را جریحه دار نمود، بی شک هیچ انسان میهن پرستی، آشوب، اغتشاش، تعرض به جان، مال و امنیت و آرامش مردم، هتک حرمت پرچم کشور و توهین به مقدسات و ارزش های اسلامی را تاب نمی آورد، وقایع اخیر نمود و تبلور عینی عملیات ناتوی فرهنگی دشمنان قسم خورده این سرزمین و باندهای زر و روز خارج نشینی بود که به پشتوانه جریان غربی، صهیونیستی و حمایت آمریکای جنایتکار شکل گرفت.

اوسطی خاطرنشان کرد: جریانی که به فرمایش مقام معظم رهبری برای تسلط بر منافع ملت ها و نابودی هویت ملی جوامع بشری و رسیدن به اهدافشان از هر حربه و طرفندی استفاده می نمایند و ده ها سال است که افکار جوانان این کشور را نشانه رفته اند که معطوف پیشرفت های به اصطلاح دروغین خود نمایند و در وقایع اخیر کشور از همه امکانات زنجیره ای متنوع و گسترده رسانه ای و تبلیغی خود  استفاده کرده اند که با ایجاد جنگ روانی و تفرقه در صفوف و اتحاد ملت، حمله به ارزش ها و افشاندن بذر ناامیدی در بین جوانان، بهم ریختن مرز بین اعتراض مسالمت آمیز و اغتشاش، اغفالگری و ده ها هدف شوم دیگر، براندازی و تجزیه کشور را دنبال کنند که در مواجهه با سد آهنین وحدت ملی موج فکری و انقلابی مردم و مسئولین در سراسر کشور و مدیریت مناسب شرایط توسط همه نهادهای انتظامی، امنیتی و بسیج که شایسته تقدیر است، شکست تلخی نصیب آنان شده و خواهد شد چرا که مردم ایران و مسئولین جدای از هم نبوده و اگر اعتراض، انتقاد یا مطالبه به حقی وجود داشته باشد از مسیرهای قانونی دنبال و علی رغم اختلاف در قومیت، دین، مذهب، اعتقادات و سلایق در راستای استقلال و عزت و اعتلای کشور هم زبان و هم قسم بوده و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهند داد.

وی افزود: ولی متاسفانه در جریانات اخیر خسارت های مادی و معنوی بسیاری به بار آمد و در حق کشور جفا شد، چه فرزندان مظلومی که شهید شدند و جان خود را فدای امنیت و ارآمش مردم کردند و چه فرزندانی از این کشور که ناخواسته در دام دشمن گرفتار شدند که نوعی خسارت برای کشور بود و باید آسیب شناسی و ریشه یابی گردد و بانیان و عوامل اصلی خارجی و داخلی به محکمه عدالت سپرده شوند و حقوق از دست رفته مردم و کشور استیفاء گردد که البته توصیه ها و بیانات رهبری معظم باید فصل الخطاب و محور اصلی تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: و اما در این میان باید از هوشیاری مردم متدین و فهیم استان کردستان که در کنار سایر مردم سرافراز با شناخت جبهه دشمن و گروه های معاند با جدا کردن صف خود از اغتشاش و آشوب بار دیگر بصیرت و پایبندی به آرمان های مقدس نظام اسلامی را به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر نموده و دعوت می نمایم که در راستای حفظ امنیت و آرامش استان کشور و تقویت وحدت و انسجام داخلی در کنار مسئولین خدوم، روحانیت معظم و معزز اهل تسنن و تشیع، حافظان امنیت و همه خواص، نخبگان، معتمدین و فرهیختگان استان بیش از پیش تلاش و مراقبت نمایند که همواره توجه، دقت و حضور توام با بصیرت مردم با اصالت و با فرهنگ استان در همه حوادث بعد از انقلاب ستودنی است و یاس و ناامیدی دشمنان را رقم زده است و ذکر این نکته کلیدی که در کنار خدمات بی بدیل و بینظیر نظام تاکنون امید است که فرآیند توسعه استان در همه حوزه های راهبردی و مهم و انتظارات به حق مردم بالاخص در حوزه اشتغال و اقتصاد با جدیت بیشتری توسط مسئولین امر پیگیری شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول