اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چه کتابی درباره کارآمدی دولت‌ها بخوانیم؟

کتاب «فلسفه سیاسی و کارآمدی دولت» اثر محسن جبارنژاد به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

چه کتابی درباره کارآمدی دولت‌ها بخوانیم؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «فلسفه سیاسی و کارآمدی دولت» اثر محسن جبارنژاد در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۷۱ صفحه منتشر شد.  

زاویه ورود اثر حاضر به بحث کارآمدی، فلسفه به ویژه با تأکید بر فلسفه سیاسی اسلامی است. فلسفه سیاسی اسلامی، یک دانش اسلامی محسوب می‌شود. چنان که در یک تلقی کلان‌تر بخشی از سنت اسلامی محسوب می‌شود. ما امروزه متأسفانه حداقل در دو حوزه فلسفه سیاسی با این سنت تا حدود زیادی بیگانه هستیم.

ساختار اثر

نوشتار حاضر از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش اول بر نسبت میان فلسفه سیاسی و کارآمدی متمرکز است. در این بخش ابتدا چرایی فلسفه سیاسی و ضرورت آن در بحث کارآمدی مورد تأمل قرار گرفته است؛ نیز به مفهوم شناسی کارآمدی دولت پرداخته شده است.

بخش دوم این اثر حاصل پنج نشست با حضور استادان و صاحب نظران بوده است. در هر کدام از این نشست‌ها ابتدا یکی از استادان فلسفه سیاسی در خصوص کارآمدی و فلسفه سیاسی مباحثی را ارائه می‌کنند و در ادامه سایر استادان مدعای مطرح شده را به نقد می‌کشند یا درباره آن پرسش مطرح می‌کند و گاه نیز سایر استادان نظراتشان را در خصوص موضوع جلسه ابراز می‌دارند.

عناوین این نشست‌ها عبارتند از: دولت کارآمد و کارآمدی دولت با تأکید بر فصول منتزعه فارابی، کارآمدی دولت از منظر فلسفه سیاسی، کارویژه‌های فلسفه سیاسی در وجوه متکثر حکومت اسلامی، کارآمدی از منظر حکمت متعالیه و با تأکید بر مفاهیمی نظیر هویت و... ، و تبیین کارآمدی و مشروعیت در فلسفه سیاسی فارابی.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول