اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش بینی مقابله با دروغ‌گویی در فضای مجازی در طرح صیانت

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس به بحث دروغگویی در فضای مجازی و تعیین مجازات علیه افراد ورود کرده و این موضوع در طرح صیانت دیده شده است.

پیش بینی مقابله با دروغ‌گویی در فضای مجازی در طرح صیانت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از اقداماتی که کمتر در کشور در سال‌های اخیر به آن توجه شده مدیریت فضای مجازی است.

این بستر به دلیل عدم وجود کنترل؛ محلی برای ایجاد چالش در کشور تبدیل شده و چه جایی اینکه در این بستر زمینه برای ایجاد اغتشاش نیر فراهم شده است.

نداشتن سواد رسانه‌ای، انتقال و کپی مطالب بدون بررسی صحت و سقم آن و انتشار مطالب کذب فارغ از بررسی‌های حقیقی یکی از چالش‌های این روزها در کشور است.

به دلیل نبود قانون محکم صفحات فضای مجازی به بستری برای انتشار مطالب کذب علیه افراد و حتی نظام شده و متولیان امر برای برخورد با مطالب کذب و نادرست پشتوانه قانونی محکمی ندارند.

این روزها برخی افراد البته هدفمند مطالب کذبی را به راحتی علیه مسئولان مطرح کرده و انتشار همین مطلب باعث بروز مشکلات جدی برای مردم و کشور شده است.

در ارتباط خلاء قانونی و اقدامی که مجلس برای رفع آن در دستور کار دارد، گفت و گویی کوتاه انجام دادیم با منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی که اظهار کرد: قانونی طرح صیانت از فضای مجازی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح همه موارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: این طرح در کمیسیون در دست بررسی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سووال که چه زمانی این طرح نهایی و در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، گفت: پس از بحث و بررسی در کمیسیون وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

زارعی اضافه کرد: طرح اتهام و دروغگویی هم جز مباحثی است که در طرح صیانت درباره آن بحث و بررسی می‌شود و یک بسته کاملی است.

انتهای پیام/86004

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول