اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاون وزیر میراث فرهنگی: ثبت روز ملی زرشک پیگیری می‌شود

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: تمام تلاش برای ثبت روز ملی زرشک خواهد شد و به‌طور رسمی این نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی: ثبت روز ملی زرشک پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اصغر شالبافان‌ معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم نخستین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه گردشگری کشاورزی باید در این استان مورد توجه و دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: از مسؤولان خراسان جنوبی درخواست می شود تا نسبت به تشکیل و توسعه مزارع کشاورزی اقدام و زمینه جذب گردشگران را فراهم کنند.

معاون  گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: ظرفیت‌های متنوع گردشگری و جغرافیایی بسیاری در استان وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شالبافان‌ یادآور شد: ۲ چالش کلان ضعف زیرساخت و عدم آگاهی بخشی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی وجود دارد که نیازمند اقدامات فراوانی در سطح ملی و استانی است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا با وجود کمبود اعتبارات، اندکی از این مشکلات را رفع کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی اینگونه جشنواره‌ها برای جذب گردشگران خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۰۰ رویداد در کشور مانند این جشنواره‌ها برگزار می‌شود که باید به فرصت‌هایی برای میزبانی از گردشگران داخلی تبدیل و زمینه جذب گردشگران خارجی نیز باید مهیا شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: تمام تلاش برای ثبت روز ملی زرشک خواهد شد و به‌طور رسمی این نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

شالبافان با تاکید بر لزوم توسعه مزارع گردشگری در خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد محصولات کشاورزی انتفاع مستقیمی دارد که از اهداف جشنوراه هم بوده اما یکی از راه‌های انتفاع محصولات کشاورزی بحث توسعه گردشگری کشاورزی که در دنیا در حال رشد است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تعدادی مجوز مزارع گردشگری صادر شده است، افزود: ظرفیت مزارع گردشگری استان زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای‌پبام/69014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول