اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار استاندار مازندران به فرمانداران کم‌کار در حوزه مسکن/ شهرداری‌ها در بهسازی بافت فرسوده توجه جدی داشته باشند

استاندار مازندران ضمن گله‌مندی از اینکه برخی فرماندران در جلسه مسکن ملی حضور نمی‌یابند و در اجرای این طرح کوتاهی می‌کنند، گفت: اگر فرمانداری موضوع مسکن را جدی نگیرد این مصوبه ملی از آن شهرستان جمع می‌شود.

هشدار استاندار مازندران به فرمانداران کم‌کار در حوزه  مسکن/ شهرداری‌ها در بهسازی بافت فرسوده توجه جدی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه شورای مسکن مازندران اظهار کرد: یکسال از موضوع مسکن ملی گذشته است و برخی فرمانداران هیچ اقدام موثری نداشتند.

وی ضمن گله‌مندی از اینکه برخی فرماندران در جلسه مسکن ملی حضور نمی‌یابند، افزود: اگر فرمانداری موضوع مسکن را جدی نگیرد این مصوبه ملی از آن شهرستان جمع می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مصوبات دولت باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان محقق شود، گفت: در اجرای طرح مسکن ملی شهرداری‌ها در بحث تغییر کاربری‌ها باید همکاری لازم را با راه و شهرسازی داشته باشند.

وی حمایت بانک‌ها را در ارائه تسهیلات مسکن ملی ضروری اعلام کرد و یادآور شد: در اجرای مسکن ملی بر اساس قانون باید ۲۰ درصد سهم تعیین شده استان محقق شود.

حسینی‌پور با تاکید براینکه مسکن ملی اولویت مازندران است، افزود: طرح مسکن ملی مشارکت مردم را می‌طلبد، از این‌رو ساماندهی بافت فرسوده هم باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در برخی شهرها بافت‌های فرسوده آسیب جدی به فرایند شهری وارد آورده است لازم است شهرداری‌های مازندران مانند کلان شهرها در بهسازی بافت فرسوده توجه جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران ضمن قدردانی از بانک مسکن استان که در اعطای تسهیلات مسکن ملی اقدام موثری داشته است، گفت: لازم است بخش خصوصی در اجرای مسکن ملی با بانک مسکن همکاری لازم داشته باشند.

استاندار مازندران توجه به معیشت کارکنان دستگاه‌های اجرای را جدی دانست و ادامه داد: صاحب خانه شدن کارمندان دستگاه‌های دولتی باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

*آمادگی در ساخت مسکن محرومان

«محمد نظری» مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز آمادگی خود را در ساخت مسکن محرومین اعلام کرد و گفت: منتظر گزارش فرمانداران برای معرفی قشر محروم جامعه برای ساخت مسکن ملی هستیم.

وی ورود خیران در مسکن محرومان را یکی از موضوعات قابل پیگیری فرمانداران دانست و ادامه داد: بیشترین مشکل ما در طرح مسکن ملی غرب مازندران است؛ نیازمند همکاری فرمانداران در این خصوص هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از عدم همکاری شهرداری‌ها در اجرای طرح مسکن ملی جهت صدور پروانه ساختمانی ابراز نارضایتی کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم اقدام جدی در بحث مسکن دارد اما شهرداری‌ها در تغییر کاربری‌ها همکاری ندارند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه مسکن ملی ثبت نام کردند، اظهار کرد: در قانون جهش تولید همه بانک‌ها باید پای کار باشند؛ تاکنون بانک مسکن به درخواست متقاضیان پاسخ داد.

به گفته نعمتی، از یک میلیون طرح مسکن ملی ۴۰۰ هزار پروژه خود مالکی اعلام شد. لازم است بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن ملی اقدام موثر داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۰۶/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول