اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساوه رتبه دوم استان در ایجاد ترافیک مرسولات پستی

رئیس اداره پست شهرستان ساوه گفت: این شهرستان در بحث ایجاد ترافیک مرسولات رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

ساوه رتبه دوم استان در ایجاد ترافیک مرسولات پستی

رضا شمس صبح امروز د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه اداره پست شهرستان ساوه با داشتن واحدها و نمایندگی‌های پستی، سهم قابل توجهی از ارتباطات شهرستان را بر عهده دارد، اظهار کرد: امروزه جایگاه پست به‌واسطه ارائه خدمات متنوع و فراگیر آن را به یکی از مردمی‌ترین سازمان‌های ارتباطی در کشورمان بدل کرده است.

وی با بیان اینکه اهمیت وجود پست در جامعه بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: اعتماد عموم مردم به مجموعه پست پشتوانه قوی این نهاد محسوب می‌شود و ما نیز در پاسخ به این پشتوانه با تمام توان به جامعه خدمت می‌کنیم.

رئیس اداره پست شهرستان ساوه در ادامه با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۸۷ هزار و ۴۵۶ فقره مرسوله وارده و صادره در این شهرستان ثبت شده است که از این تعداد بالغ‌بر ۲۴۱ هزار وارده و ۱۴۶ هزار صادره می‌باشد، افزود: پیش‌بینی مرسولات وارده به این شهرستان برای سال جاری ۳۲ هزار مرسوله بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ۸۶ درصد آن محقق و با ۱.۵ درصد رشد رقم قابل توجهی را شامل شده است. 

شمس از پوشش کامل پستی تمام نقاط روستایی شهرستان خبر داد و افزود: به‌صورت روزانه مبادلات پستی در همه روستاهای شهرستان انجام می‌شود و هیچ نقطه کوری از اقدامات پستی در این شهرستان وجود ندارد و دورترین روستاها نیز از خدمات قابل ارائه بهره‌مند هستند.

به گفته وی اداره پست شهرستان ساوه علیرغم حجم بالای مبادلات و ترافیک کاری طی ماه‌های گذشته بین رتبه‌های دوم تا چهارم شهرهای استان از لحاظ کیفی بوده است.

رئیس اداره پست شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: این شهرستان در بحث ایجاد ترافیک مرسولات رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ترافیک پست پیشتاز ۲۷ درصد، سرویس‌های الکترونیکی ۲۱ درصد و سرویس‌های بسته و امانات ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد در این خصوص را تجربه کرده‌اند.

شمس با اشاره به فعالیت ۸ واحد تخلیه و جمع‌آوری روستایی و ۷ نمایندگی توزیع در شهر و روستا افزود: در حال حاضر نیروهای این اداره ۲۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۴ نامه‌رسان در محدوده شهری ساوه و مابقی در بخش اداره به مردم خدمت می‌کنند.

به گفته وی در حال حاضر در شهرستان ساوه ۱۸ دفتر خدمات ارتباطی پیشخوان دولت‌شهری و ۲ دفتر ICT روستایی در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره پست شهرستان ساوه با اشاره به اجرای پروژه GNAF به‌عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پست گفت: برای تکمیل بانک اطلاعاتی این پروژه نیاز به نقشه‌های به روز روستاها و شهرها می‌باشد که در حال حاضر این نقشه‌ها به طور کامل در دسترس نیست و در خصوص پلاک‌های اماکن در روستا نیز اقدامی صورت نپذیرفته و تنها در سطح شهر ساوه شهرداری ساوه اقدامات لازم را انجام داده است. 

شمس با بیان اینکه هیچ مکان فاقد کد پستی در شهرستان نداریم گفت: در خصوص کد پستی از تمام نقاط شهری و روستایی فهرست برداری انجام شده است و جهت ارائه کد پستی در بافت‌های جدید روستایی نیز با همکاری دهیاری و بخشداری روستاها با ارائه نقشه هادی کد پستی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پست در ارائه خدمات خود به مقوله‌های سرعت، دقت و امنیت متعهد است خاطرنشان کرد: مجموعه پست با به‌کارگیری تکنولوژی چهار مرحله عملیاتی پست شامل قبول، جمع‌آوری، رهگیری و توزیع را کاملاً مکانیزه انجام می‌دهد و به «پست هوشمند همیشه و همه‌جا» اعتقاد کامل داریم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول