اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس من| سخنگوی ستاد امر به معروف: در تصویب و اجرای قوانین نیازمند حمایت هستیم

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم حمایت از این ستاد گفت: ستاد احیای امر به معروف در تصویب و اجرای قوانین نیازمند حمایت نهاد‌های بالادستی است.

فارس من| سخنگوی ستاد امر به معروف: در تصویب و اجرای قوانین نیازمند حمایت هستیم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان متولی اجرای این فریضه واجب الهی این روزها برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد که مهم‌ترین آن اجرای قانون عفاف و حجاب است.

این ستاد برای اجرای درست برنامه‌هایش به حمایت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف نیاز دارد، زیرا بازوی اجرایی طرح‌هایی مانند عفاف و حجاب نهاد‌های مختلف دولتی و حاکمیتی هستند که در این راستا باید ضمن تسهیل امور برای ستاد، بخشی از کار اجرایی را هم انجام دهند.

مخاطبان خبرگزاری فارس هم در این راستا خواهان حمایت از ستاد هستند که پویشی هم به ثبت رسانده و این پویش حدود ۵ هزار امضا دارد. برای مشاهده پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

برنامه‌های مختلف ستاد برای احیای امر به معروف

حجت‌الاسلام سید‌علی خانمحمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های ستاد و حمایت نهاد‌های مختلف در اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها گفت: ستاد امر به معروف برنامه‌های مختلفی را در حوزه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار دارد که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... برنامه‌ریزی شده که یکی مهم‌ترین برنامه‌ها اجرای طرح عفاف و حجاب است.

وی درباره طرح عفاف و حجاب گفت: این طرح هم‌اکنون در حوزه نهاد‌های دولتی و حاکمیتی در حال اجرا است و در این راستا نظارت بر آن بر عهده ستاد است، برخی نهاد‌ها همکاری‌های خوبی دارند و برخی نهاد‌ها هم در اجرای قانون عفاف و حجاب همکاری مطلوبی با ستاد ندارند و پاسخ درستی به مکاتبات ما نمی‌دهند.

به گفته حجت‌الاسلام عاملی وزارت کشور متولی عفاف و حجاب در کشور است

خانمحمدی با بیان اینکه باید نهادهای بالادستی دیگر سازمان‌ها را مجاب به اجرای قوانین و مصوبات ستاد از جمله قانون عفاف و حجاب کنند، گفت: یکی از سؤالاتی که چندی پیش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورا داشتیم، این بود که متولی اصلی عفاف و حجاب در کشور کیست؟ پاسخ صریح آقای عاملی این بود که وزارت کشور متولی اصلی عفاف و حجاب است.

سخنگوی ستاد امر به معروف ادامه داد: درخواست ما حمایت حداکثری وزارت کشور در اجرای قانون عفاف و حجاب است، زیرا برخی نهاد‌ها در این راستا همکاری مناسبی ندارند و وزارت کشور به عنوان نهاد بالا دستی می‌تواند نهاد‌ها و سازمان‌ها را به اجرای قانون مجاب کند.

ارتقاء ستاد امر به معروف سبب می‌شود در اجرای برنامه‌ها مستقل عمل کند

وی با اشاره به لزوم ارتقاء ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: بسیاری از اتفاقات و کارهایی که مرتبط با موضوع امر به معروف است را باید دیگر نهاد‌ها اجرا کنند و ستاد قدرت و بازوی اجرایی برای آنها ندارد، از این رو باید ستاد از جایگاه فعلی ارتقاء یافته تا بتواند مصوبات، دستور‌العمل‌ها و قوانین را خودش اجرا کند.

خانمحمدی با بیان اینکه در امر قانون‌گزاری هم نیاز به حمایت نهاد‌هایی چون مجلس داریم، گفت: برخی مصوبات و دستور‌العمل‌ها اگر مصوبه مجلس را داشته باشند، ضمانت اجرایی بیشتری می‌یابند، در این صورت اجرای قوانین هم راحت‌تر انجام می‌شود. البته طرح جامع عفاف و حجاب اکنون در کمیسیون فرهنگی است و نیاز به تصویب دارد و در سطح کشور اجرایی نشده است.

تقدیر از نهاد‌های فعال در اجرای قانون عفاف و حجاب

سخنگوی ستاد امر به معروف در پایان با قدردانی از نهاد‌هایی که در اجرای قوانین، خصوصاً قانون عفاف و حجاب همکاری لازم را داشته‌اند، گفت: موضوع اجرای قانون عفاف و حجاب مدتی است که از سوی وزارت کشور به ستاد واگذار شده که در این راستا برخی نهاد‌ها مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و برخی نهاد‌های دیگر همکاری خوبی با ما داشتند که جا دارد از مسئولان این نهاد‌ها تشکر کنم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول