اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کسانی که مسجد و قرآن آتش می‌زنند از مردم نیستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسا‌ن‌شمالی گفت: اغتشاشگران جزو این ملت نیستند، کسی که قرآن و مسجد را آتش می زند در گروه این ملت نیست.

کسانی که مسجد و قرآن آتش می‌زنند از مردم نیستند

به گزارش خبرنگار فارس در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه شهرستان بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی بیاناتشان در هفته گذشته فرمودند؛ ملت ایران قوی ولی مظلوم است، هرجا دشمنان این ملت بخواهند اختلالی ایجاد کنند، بیش از همه با مسئولیت پذیری بیشتر این مردم ایران هستند که سینه سپر می کنند و به میدان می آیند.

وی گفت: مردم در مقابل دشمن احساس مسئولیت می کنند تا فتنه را از بین ببرند، این تعبیر مقام معظم رهبری قابل تامل است، اگر نگاه کنیم به تاریخ ملت ایران در نیم قرن اخیر و به ویژه در دوران انقلاب اسلامی، حس مسئولیت پذیری که ملت ایران دارند شاید هیچ ملتی نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی افزود: ملت ریشه در اربعین، عاشورا، مکتب امام باقر و جعفر صادق دارند، ملتی دیندار، شجاع، متدین، غیرتمند برای دین، ناموس و خاکش، استقلال است.

وی خاطرنشان کرد: این ملت خودشان انقلاب کردند، رژیم فاسد پهلوی را ساقط کردند، این ملت خودشان به صحنه آمدند، نظام را اداره کردند، جنگ هشت ساله را پیش بردند.

حجت الاسلام نوری گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله همه ملت ایران احساس مسئولیت کردند از کشاورز، دامدار، صنعتگر، روحانی، دانشجو، بازاری همه به میدان آمدند، جبر برای رفتن به جبهه برای کسی وجود نداشت، افراد مسن یا نوجوان به اصرار به جبهه می رفتند.

امام جمعه مرکز خراسان شمالی افزود: این ملت جبهه های حق علیه باطل را پر کردند، فرماندهی کردند، مادران فرزندانشان را عازم کردند، خانواده های شهدا که فرزند شهید دارند، از شهادت شهیدش پشیمان نبوده است، کسی احساس ضعف و شکست نکرده و به آنها و مسیر آنها افتخار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه چنین ملتی از این مسیر هیچ برنخواهد گشت، گفت: این ملت امام حسین (ع) است، در اربعین، محرم، عزاداری ها دیدنی و غیرقابل توصیف بود.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: با ملت امام حسین (ع) که مقابل تمام فتنه ها به صحنه آمدند و از نظام حمایت کردند، برعلیه نظام استکباری وارد عمل شدند، در ۹ دی انقلاب عظیم ایجاد کردند، در لانه جاسوسی آمریکا مردم لانه را بر سر آمریکا ویران کردند.

وی یادآور شد: در تمام فتنه هایی که دشمن به راه انداخته بود، مردم بودند، امروز نیز مردم حضور دارند، در اجتماعات از نظام، قرآن و دینشان دفاع کردند، آنهایی که نظام استکباری تبلیغ می کند که در خیابان ها اغتشاش کنید، اغتشاشگران جزو این ملت نیستند، کسی که قرآن و مسجد را آتش می زند، در گروه این ملت نیست.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: آن کسی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را آتش می زند، ایرانی به حساب نمی آید، آن کسی توهین به امام حسین و دین می کند، حضور چهار میلیونی مردم در زیارت اربعین نشان می دهد که این توهین کنندگان از مردم نیستند.

وی یادآور شد: آنانی که رفتار ناشایست انجام می دهند، جزو ملت ایران نیستند و نبودند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: رهبری با تیزبینی که داشتند در بیاناتشان موضوع وحدت جامعه را مطرح کردند، مردم ایران هنرمندان، ورزشکاران، کشاورزان، دانشجویان جزو این ملت هستند.

وی گفت: دشمن خواست برخی افراد را از بدنه جامعه جدا کند، دودستگی ایجاد کند، صحبت های که در مورد هنرمندان زده شد، برخی به دلیل وجود تعداد معدودی از هنرمندان یا ورزشکاران خواستند این پیام ها را به حساب همه بگذارند، حضرت آقا ارزش و جایگاه هنرمند ایرانی را مطرح کردند، هنرمند ایرانی همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود.

امام جمعه بجنورد افزود: هنرمند ایرانی برای دین، دفاع مقدس، اربعین، نظام، نیروهای نظامی فیلم می سازد و فعالیت می کنند، ورزشکاران نیز مدالش را به خانواده شهید، به رهبر، موزه امام رضا(ع) اهدا می‌کند ارزشی است، ورزشکاری که برای به رسمیت نشناختن رژیم غاصب اسرائیل با آنها وارد میدان نشدند.

وی گفت: ورزشکاری که در زمان پیروزی پرچم ایران را در میدان می چرخد و عزت ملت و پرچم که هویت مردم است با صدای بلند فریاد می زند و عزت مردم را نشان دنیا می دهد ورزشکار ارزشی است و باید دست این ورزشکاران بزرگ و ارزشی و دین دار بوسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول