اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر میراث فرهنگی: امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس آداب اسلامی و ایرانی باشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی برشمرد و گفت: بعضی‌ها معروف را نمی‌شناسند، خودشان و رفتارشان بزرگترین منکر است یک نفر باید آنها را نهی کند.

وزیر میراث فرهنگی: امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس آداب اسلامی و ایرانی باشد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: بعضی‌ها معروف را نمی‌شناسند و رفتارشان بزرگترین منکر است‌ یک نفر باید آنها را از رفتارشان نهی کند زیرا این گونه رفتارها به اساس دین ضربه می‌زند.

وی تاکید کرد: بزرگترین منکر ضربه زدن به دین و کوچک شمردن اعتقادات درست اسلامی و انقلابی ماست و اگر به هر عنوانی این اتفاق بیفتد به نظر من خسارت بزرگی است و ما باید در چارچوب ارزش‌ها و شاخص‌هایی که بزرگان ما معرفی کردند این اصل دینی، اعتقادی و انسانی را احیا کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مایه قوام و اصلاح جامعه است، افزود: با شاخصه‌های علمای بزرگی از جمله شهید مرتضی مطهری که در این زمینه تاکید داشتند این اصل باید به درستی و با شاخصه‌های روشن در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

ضرغامی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای عمومی و همگانی عنوان کرد و گفت: این مهم وظیفه تک‌تک آحاد مردم در کشور است. از این رو اگر همه بر اساس آداب ایرانی و اسلامی آن‌طور که شایسته ایرانیان است این اصل را مورد توجه قرار دهند و رفتار کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد‌.

وی گفت:‌ اما اگر خدای نکرده بنده با اخلاق و رفتار غیر ثواب و صحت وارد عرصه‌ای شوم و صلاحیت نداشته باشم و رفتارم سبب ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم انجام شود حتما نتیجه منفی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول