اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بررسی تخصیص بودجه به خط تولید دارو و تجهیزات پارک فناوری سلامت شیراز

در بازدید اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی از برج پژوهشی محمد رسول‌الله شیراز، تصویب بودجه جهت ایجاد خط تولید دارو و تجهیزات در پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی تخصیص بودجه به خط تولید دارو و تجهیزات پارک فناوری سلامت شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، امروز از برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بازدید و با نمایندگان واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه مراکز رشد دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی برج پژوهشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدام بسیار خوبی است که باعث انسجام بیشتر در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می شود.

علیرضا منادی سفیدان افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مباحث مربوط به حوزه دانش بنیان و آموزش پزشکی از مسایل مهمی است که به آن توجه شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کمیسیون به خوبی دیده شده است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایده ساخت برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه در نزدیکی بیمارستان های شیراز سال ۹۰ مطرح و اجرایی شد تا با تجمیع مراکز تحقیقاتی دانشگاه در این مکان، کارهای تحقیقاتی با تمرکز بیشتر و بهتر انجام شود.

محمود نجابت، برج پژوهشی دانشگاه را مرکزی برای انجام پژوهش های سلامت محور در حیطه های مختلف، با حضور مراکز تحقیقاتی دانشگاه معرفی کرد و از رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواست تا در راستای توسعه و ارتقای حوزه تحقیقات، به ویژه تولیدات دانش بنیان حوزه سلامت در شیراز، نگاه ویژه ای به این حوزه وجود داشته باشد.

در ادامه این نشست، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گزارشی از مسایل مختلف این حوزه و فعالیت های مراکز تحقیقاتی مستقر در برج پژوهشی دانشگاه به رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  ارایه داد و افزود: برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز محل استقرار تعدادی از مراکز تحقیقاتی است و هر مرکز با محوریت حیطه های مرتبط، اهداف پژوهشی حوزه سلامت را با رویکردی آینده نگرانه دنبال می کند.

مهتاب معمارپور با اشاره به فعالیت ۶ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تلاش های بسیاری در حوزه فناوری و تحقیقات در دانشگاه انجام شده و کماکان نیز در حال پیگیری است.

او همچنین با اشاره به آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از کسب رتبه چهارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تحقیقات و فناوری خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه در حال فعالیت است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع دانش بنیان و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده و نشست هفتگی این ستاد با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار و مسایل مختلف حوزه دانش بنیان بررسی و تصمیم گیری می شود.

معمارپور ایجاد خط تولید دارو و تجهیزات با توجه به راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نیازمند بودجه دانست و از اعضای این کمیسیون خواست در تصویب بودجه برای این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

او در ادامه از استقرار دو اتاق تمیز(کلین روم) در دانشکده داروسازی و برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد که در حیطه سلول های بنیادی فعالیت دارند و پیشرفت های خوبی نیز در این حوزه داشته اند.

بازدید از نمایشگاه ۲۵ واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در طبقه همکف برج پژوهشی محمد رسول الله(ص)، گفت و گو با مسوولان این مراکز و بررسی تولیدات دانش بنیان حوزه سلامت و چالش های این حوزه، پایان بخش برنامه های رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برج پژوهشی محمد رسول الله دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول