اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

یامین پور: نوجوانان قربانیان اصلی موج ترور رسانه‌ای هستند

معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان گفت: «قربانی اصلی موج ترور رسانه‌ای اخیر، نوجوانان هستند. ولی در جریان حوادث اخیر نوجوانان و جوانان ورزشکار آسیب کمتری دیدند.»

یامین پور: نوجوانان قربانیان اصلی موج ترور رسانه‌ای هستند

باشگاه خبرنگاران توانا|زهره محمدی: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا با اشاره به حوادث اخیر و سناریوی نا امید کردن نسل جوان و نوجوان از آینده کشور گفت: ما معتقدیم ملت ایران قربانی ترور رسانه‌ای شده یعنی به شکل ناجوانمردانه‌ای با امواج پیاپی اخبار منفی، دروغ، تحریف در اخبار واقعی و پنهان کردن واقعیات پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سایر پیشرفت‌ها روبرو هستند.

«وحید یامین‌پور» که در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره دانش‌آموزی رسانش، با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه قربانی اصلی این موج ترور رسانه‌ای، نوجوانان هستند افزود: از آنجایی که سازوکار وزرات ورزش و جوانان با انرژی و نشاط جوانان و نوجوانان همراه است، لذا در جریان حوادث اخیر نوجوانان و جوانان ورزشکار آسیب کمتری دیدند و حتی در همین چند روز گذشته، المپیاد ورزشی نوجوانان و دانش آموزان در تعداد زیادی از رشته‌ها در سراسر کشور برگزار شد.

وی درباره میزان اثرگذاری جشنواره‌های دانش‌آموزی مانند رسانش و نقش آن در تقویت قدرت نوجوانان و دانش‌آموزان فعال در این عرصه بیان داشت: سن نوجوانی برهه‌ای است که با انبوهی از استعدادها و انگیزه‌ها مواجه هستیم، اما متأسفانه بسیاری از نوجوانانی که می‌توانند آینده درخشانی داشته باشند، چون در این سن انگیزه کافی برای حرکت به یک سمت دلخواه پیدا نمی‌کنند، بسیاری از استعدادهای آنان ناشکفته باقی خواهد ماند؛ بنابراین هر برنامه و رویدادی که به نوعی بتواند نوجوانان را متوجه صحنه‌ها و ساحت‌های جدیدی از استعدادهایشان بکند، رویداد مبارکی خواهد بود.

یامین پور افزود: به گمان من، برای دوران متوسطه اول و متوسطه دوم باید هم وزن تحصیلات مرسومی که اتفاق می افتد، چنین رویدادهای فوق برنامه و فرهنگی و هنری تدارک و طراحی شود تا در موقع مناسب به بهره‌وری و رشد برسند.

وی در ادامه از میلیون‌ها نوجوان و جوان ورزشکاری گفت که چون درعرصه ورزش وارد شده و از نزدیک آثار واقعی رشد و پیشرفت کشور را دیده‌اند، در حوادث اخیر کمتر دچار آسیب فکری و روانی شده‌اند.

یامین پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در برخی از رشته‌های ورزشی حرفی برای گفتن نداشتیم گفت: در حال حاضر در اغلب رشته‌ها و در تورنمنت‌های ورزشی آسیایی، منطقه‌ای و بین المللی جزو کشورهایی هستیم که هم در بخش بانوان و هم آقایان، امید مدال آوری داشته و رقیب جدی برای سایر کشورها محسوب می‌شویم.

وی درباره افتخار آفرینی بانوان و دختران ایران زمین در سال‌های اخیر اظهار داشت: در 30 و 40 سال پیش، مدال‌های بانوان ورزشکار ایران حتی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید ولی هم اکنون فقط هزار مدال در بخش بانوان و دختران کسب شده که خارق العاده است یعنی اگر 20 سال قبل اعلام می‌شد وضعیت ورزش بانوان در 20 سال بعد به جایگاه امروز می‌رسد کسی باور نمی‌کرد و یا حتی رشد در برخی رشته‌های توپی که هم اکنون در جایگاه 10 تیم برتر دنیا هستیم.

یامین پور ادامه داد: این آمارها فقط مربوط به حوزه ورزش و نشاط در کشوراست اما در حوزه جوانان و نوجوانان نیز علاوه بر سازماندهی در سازمانهای مردم نهاد به گونه‌ای کارآمد، به عنوان فراگیرترین نهاد ارائه خدمات مشاوره‌ای به جوانان و نوجوانان در کشور هستیم.

 وی در توضیح نوع خدمات مشاوره‌ای افزود: بخشی از این مشاروه ها ویژه افرادی است که در معرض ازدواج هستند و نیاز به دریافت مشاوره پیش و حین ازدواج دارند. در عین حال برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیز برنامه‌ریزهایی از جنس برطرف کننده نگرانی‌ها داریم یعنی ارائه اطلاعات و برنامه‌هایی که این قشر را از زیر فشار روانی رسانه‌های معاند رها کند.

یامین پور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر میزان تعامل رسانه‌های داخلی با این نهاد برای تبیین موفقیت‌ها و الگوسازی جوانان و نوجوانان موفق نیز اظهار داشت: البته رسانه‌ها به حوزه ورزش و جوانان علاقه مند هستند و معمولاً تحولات این عرصه را رصد و منتقل می‌کنند ولی به نظر من کافی نیست یعنی در کشور دچار یک ضعف عمومی برای بازنمایی و انتقال اخبار رشد و دستاوردهای همه عرصه‌ها داریم که قطعاً باید تقویت شود.

وی در پایان به نقش فراگیر رسانه اشاره کرد و افزود: رسانه فراگیرتر از روبط عمومی است یعنی ممکن است این وزراتخانه یک روابط عمومی فعال و موثری داشته باشد اما با توجه به جایگاه رسانه‌ها باید پیامها را به نوع خاص و مهندسی شده‌ای که مطابق با واقعیت است به مخاطب منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول