اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: تکمیل پروژه‌های پردیس ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار تهران گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره پردیس در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که در سفر رئیس‌جمهور تأکید شده و وزیر مربوطه نیز پیگیر است اما این مورد نیاز به عزم ملی دارد.

استاندار تهران: تکمیل پروژه‌های پردیس ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، محسن منصوری، استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه نشست فرمانداران استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام سالگرد آغاز به کار تیم جدید استانداری تهران قرار داریم و تمام ۱۶ فرماندار این استان، جدیدالانتصاب هستند و در دولت جدید مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر این است که بعد از یک مدت کار اجرایی، فعالیت‌ها را به طور مجدد بازخوانی و آسیب‌شناسی کنیم، افزود: دستور اصلی نشست امروز، آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف مجموعه استانداری و فرمانداران تابعه بود.

استاندار تهران گفت: طی یک سال گذشته با استقرار تیم جدید در استانداری تهران، اتفاقات خوبی افتاده است و نقاط قوت بسیاری در کار وجود داشته و نقاط ضعفی هم بوده که باید توسط خود مجموعه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اصلاح شود و بخش‌هایی از رفع مشکلات باید از قسمت‌های دیگر پیگیری شود، چراکه از حوزه اختیارات ما خارج است.

منصوری با اشاره به اینکه فرمانداران مسائل کلی و ناظر بر شهرستان‌های خود را در نشست امروز مطرح و تحلیل کردند، تصریح کرد: امیدواریم با جمع‌بندی مباحث نشست امروز در سال‌های پیش‌رو و در سال آتی کاری، بتوانیم فعالیت خود را دقیق‌تر و هدف‌مندتر ادامه دهیم.

وی بیان کرد: قسمتی از کمبودها و کاستی‌ها چه در استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات کل از نکات و ملاحظات مدیریتی است و حتما بخش از نواقص به خود ما و ملاحظات مدیریتی و ناظر بر نیروی انسانی و فرد برمی‌گردد.

تمرکزگزایی در ساختار عمومی کشور سرعت کار را کند می‌کند

استاندار تهران ادامه داد: همچنین بخش دیگر مربوط به ناظر بر قواعد و ضوابط دست و پاگیری است که وجود دارد و بعضاً سیاست‌گذاری‌ها، قاعده‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که عمودی و بخشی اتفاق افتاده، مشکلاتی را به وجود آورده است؛ یعنی دستگاهی برای اینکه سیاست خود را پیش ببرد، مصوبه‌ای در سنوات گذشته اخذ کرده که این مصوبه، عملکرد دستگاه‌های مختلف را تحت شعاع و تأثیر قرار داده است.

منصوری خاطرنشان کرد: از سویی دیگر، تمرکزگزایی که در ساختار عمومی کشور وجود دارد، بعضا سرعت کار را کند می‌کند و ممکن است که اشکالاتی ایجاد کند و در همین راستا، تأکید آیت‌الله رئیسی و دولت بر این است تا جایی که امکان دارد، تمرکززدایی اتفاق بیفتد و اختیارات به پایین‌ترین سطوح مدیریتی که قابلیت اجرایی دارد، سپرده شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از نشست امروز در رابطه با مسائل اخیر بوده است، افزود: مجموعه استانداری، مسئول تأمین استان تهران بوده و این موضوع در سطح شهرستان‌ها نیز به همین شکل است و فرمانداران رئیس شورای تأمین شهرستان‌ها هستند.

ترمیم بخشی از خسارات اتفاقات اخیر در استان تهران

استاندار تهران اظهار کرد: در نشست امروز، دلایل اتفاقات اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص تکالیفی که ما در همین حوزه در جهت برقراری نظم و امنیت بهتر در شهرستان‌ها و استان بر عهده داریم، گفت‌وگو شد و راهکارهای لازم برای فعالیت‌هایی که باید برای ترمیم بخشی از خسارات مادی و معنوی اتفاقات اخیر در سطح استان تهران انجام شود، تشریح و ارائه شد.

منصوری ادامه داد: همچنین در نشست امروز، فرمانداران گزارشی از عملکرد مجموعه اعضای شورای تأمین شهرستان‌های خود ارائه شد تا بتوانیم برای برقراری نظم و امنیت بهتر در سطح استان تهران گام‌هایی را برداریم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تیم جدید شرکت عمران پردیس حدود چند ماه بوده که فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به نزدیکی به فصل سرما هیچ تحرکی از این تیم برای تکمیل پروژه‌ها دیده نمی‌شود، گفت: برداشت بنده با شما متفاوت است و عزیزان پیگیر جدی مسائل مربوطه هستند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره پردیس ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار تهران افزود: اینکه تصور شود که طی ۵ ماه، یک انقلاب عمرانی در شهرستان وسیع پردیس اتفاق بیفتد، زود است و باید صبوری کرد؛ صورت مسأله پردیس موضوع بزرگی است و برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به پردیس دستوری صادر کردند و وزیر مربوطه هم پیگیر آنها هستند؛ حل صورت مسأله پردیس باید ملی انجام شود و هفته گذشته با وزیر و معاون و مدیرعامل شرکت و مجموعه‌های مختلف گفت‌وگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، اعتبار مختصری اختصاص یافته که البته این اعتبار مسائل را حل نمی‌کند، چراکه باید عدد خوب و قابل توجهی باید وارد پردیس شود تا هم مشکلات روبنایی و تکمیل واحدها به نتیجه نهایی برسد و هم مشکلات زیرساختی و زیربنایی برطرف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول