اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تلاش برای محقق شدن رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی کهگیلویه و بویراحمد/ بازگشت واحد‌های راکد و فعال کردن ظرفیت‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر تلاش برای رسیدن استان به رشد اقتصادی ۹.۷ درصد استان تاکید کرد.

تلاش برای محقق شدن رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی کهگیلویه و بویراحمد/ بازگشت واحد‌های راکد و فعال کردن ظرفیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید احسان عسکری در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: آیین نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در سه حوزه سازمان صمت، حوزه علوم و تحقیقات و اقتصاد و دارایی در دستور کار جدی قرار گیرد تا بتوانیم در راستای محقق شدن شعار سال گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سهم رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی استان اشاره و عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از نقاط قوت رسیدن به این میزان رشد اقتصادی است لذا باید واحد‌های تولیدی راکد شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردند.

وی یکی دیگر از راه‌های رسیدن به این میزان رشد در بخش اقتصادی را فعال کردن ظرفیت‌های استان دانست و بیان کرد: استفاده از تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ می‌تواند به رسیدن استان به این میزان از رشد اقتصادی کمک کند، ضمن اینکه دستگاه‌ها استان با مرکز در زمینه اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ و میزان تسهیلات استانی و ملی مکاتبه کنند.

وی در ادامه بر جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات سهم استان در زمینه اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی بانک‌ها بهانه‌های مختلفی می‌آورند که تسهیلات را به متقاضیان پرداخت نکنند که از سیستم بانکی استان می‌خواهیم نهایت همکاری را در این زمینه انجام دهد.

در ادامه علی شهابی ‌نسب با اشاره به سه آیین نامه اجرایی حمایت از تولید اشتغال آفرین و دانش‌بنیان گفت: این آیین نامه‌ها توسط هیات دولت مصوب و به سازمان صمت، علوم و تحقیقات و اقتصاد و دارایی اعلام شد که به وسیله مسئولان این دستگاه‌ها رصد می‌شود.

وی در خصوص سهم رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی که برای استان پیش‌بینی شده گفت: در همین خصوص رسته‌ فعالیت‌هایی برای همه دستگاه‌های اقتصادی تعریف و وضعیت تولید سال گذشته و پیش‌بینی امسال در بخش‌های مختلف مسکن، درمان و سایر بخش‌ها اعلام شد که امیدواریم بتوانیم به سهم رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی برسیم.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که طی دو سه سال اخیر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده و بخشی هنوز پرداخت نشده که شورای هماهنگی بانک‌ها را ملزم کردیم در همین خصوص جلسه‌ای برگزار کند و دلیل عدم پرداخت مابقی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گزارش داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهم استان از محل تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که بانک‌ها جلسه برگزار و این مبلغ را تعیین تکلیف کنند.

گفتنی است در این جلسه مصوبات سفر هیات تجاری کشور عراق به استان بررسی و اعلام شد طرف عراقی آمادگی خود برای خرید محصولات تجاری را اعلام و قرار شد دستگاه‌ها محصولات صادراتی خود را معرفی کنند.

همچنین بر پرداخت تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به ۴۲ بانوی کارآفرین و زن سرپرست خانوار تاکید شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول