اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش نرخ تولد در همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه نرخ تولد در همدان کمتر از میانگین کشوری است گفت: این نرخ در استان ۱۳ است که ۶ دهم کمتر از میانگین نرخ ولادت در کشور است.

کاهش نرخ تولد در همدان

بابک بختیاری؛ مدیرکل ثبت احوال استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: سال ۹۹، ۲۳ هزار و ۴۵۶ مورد تولد در استان داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۳۶ مورد رسید و ۱.۸ درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۵۹ مورد ولادت در استان ثبت شد که در مدت مشابه امسال به ۱۱ هزار و ۲۱۸ مورد رسید و ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال همدان با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان ازدواج در استان ۱۲ هزار و ۵۱۹ مورد بود که در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۹۸۱ مورد رسید و ۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌داد خاطرنشان کرد: میزان طلاق در سال ۹۹ نیز ۳ هزار و ۹۶۸ مورد و در سال ۱۴۰۰، ۳ هزار و ۸۰۹ مورد ثبت شد که چهار درصد کاهش را نشان می‌داد.

بختیاری با بیان اینکه میزان ازدواج در ۶ ماهه ۱۴۰۰ در استان ۶ هزار و ۷۱۱ مورد و در ۶ ماهه امسال ۶ هزار و ۳۰۱ مورد بوده است که ۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان ۳.۴ است که به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است.

وی با تاکید به اینکه یک‌هزار و ۷۴۲ مورد طلاق در ۶ ماهه ۱۴۰۰ ثبت شده و در ۶ ماهه امسال به یک‌هزار و ۹۵۵ مورد رسیده و ۱۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد تصریح کرد: نرخ خام ولادت در سال ۱۴۰۰ در کشور ۱۳.۶ بوده که درصد استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل ثبت احوال همدان عنوان کرد: بالاترین نرخ خام ولادت ۲۹.۶ و کمترین آن ۸.۳ است و میانگین نرخ موالید در استان ۱۳ است که شش دهم کمتر از میانگین نرخ ولادت در کشور است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول