اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

300 بیمار نیازمند به عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد زندگی دوباره یافتند

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون اهدای اعضای 74 بیمار مرگ مغزی در این دانشگاه موجب نجات و ادامه زندگی حدود 300 بیمار نیازمند به عضو شد.

300 بیمار نیازمند به عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد زندگی دوباره یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از مجموع 300 پیوند عضو در سال جاری، 38 مورد پیوند کلیه، 33 مورد پیوند کبد، 4 مورد پیوند قلب، یک مورد پیوند کلیه و پانکراس، یک مورد پیوند پانکراس ، 109 مورد پیوند قرنیه، 77 مورد پیوند پوست بوده است، خاطر نشان کرد: علاوه براین 21 عضو نیز به سایر مراکز ارسال شد که 18 مورد کبد و دو مورد کلیه به شیراز و یک مورد قلب به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: در شش ماه ابتدایی سال گذشته 66 مورد نمونه مرگ مغزی به ثبت رسیده است که در مقایسه با امسال شاهد افزایش آمار هستیم.

خالقی بیان کرد: افرادی که دارای کارت اهدای عضو هستند این کارت به مثابه وصیت نامه محسوب می شود اما باز هم رضایت اولیای دم الزامی است که در اکثر موارد خانواده وقتی از رضایت فرد متوفی مطلع می شوند به این امر رضایت می دهند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: علاوه بر این به منظور کسب رضایت خانواده متوفی اقدامات مختلفی انجام شده است که از آن جمله می توان به اطلاع رسانی اخبار پیوند، فعالیت در فضای مجازی،  فعالیت های فرهنگی شامل برگزاری جشنواره اهدای زندگی، کنگره علمی پیوند اعضا، نهال کاری به نام اهدا کنندگان اعضا، افتتاح قطعه بخشندگان حیات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه روندکسب رضایت خانواده متوفی یک فرایند کاملا علمی است در همین راستا دو دوره آموزشی در سطح کشور برگزار شده که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 4 نفر در این کنگره شرکت کردند، ابراز کرد: علاوه براین کلاس های اموزشی در 29 و 30 مهرماه به صورت کشوری برای اموزش مراقبت و  شناسایی نمونه مرگ مغزی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول