اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انعقاد ۵۲ تفاهم‌نامه اداره کل منابع طبیعی با دهیاران روستاهای سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انعقاد ۵۲ تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و دهیاران و شوراهای شهرستان‌ها برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.

انعقاد ۵۲ تفاهم‌نامه اداره کل منابع طبیعی با دهیاران روستاهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و دهیاران و شوراهای اسلامی تعدادی از شهرستان‌ها برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.

وی گفت: در راستای حفظ و صیانت از طبیعت، در امر پیشگیری و مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع استان سمنان با اولویت مناطق بحرانی بین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها با دهیاری‌های و شوراهای شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان، گرمسار، آرادان، مهدی‌شهر، سرخه و سمنان تفاهم‌نامه امضا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: با هدف توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری و حفاظت از عرصه‌های طبیعی توسط رؤسای ادارات منابع طبیعی این هشت شهرستان 52 تفاهم‌نامه منعقد شد.

مرادی‌حقیقی به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح همکاری در زمینه حفظ و حراست فیزیکی از جنگل‌ها و مراتع استان، تقویت روحیه و افزایش حس همکاری در امر جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع و جذب نیروهای مردمی به‌عنوان همیار طبیعت برخی از بندهای این تفاهم‌نامه است.

وی اظهار کرد: موضوع این تفاهم‌نامه در زمینه حفظ و صیانت از طبیعت، در امر پیشگیری و مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع استان سمنان با اولویت مناطق بحرانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دستاوردهای حاصل از تلاش‌های دوجانبه همکاران منابع طبیعی با دیگر دهیاران روستاهای شهرستان‌های استان در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه‌های مرتبط و نیروهای مردمی تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.

مرادی‌حقیقی خطاب به رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، خواهان ادامه روند انعقاد تفاهم‌نامه با دهیاران شهرستان‌ها شد و تصریح کرد: رؤسای منابع طبیعی شهرستان‌ها، ضمن استقرار دیده‌بان، باید به‌صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داشته و آموزش نیروهای مردمی به کار گرفته شود و طی جدول زمان‌بندی به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریق در اراضی منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 و سامانه 139 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند؛ یگان حفاظت منابع طبیعی به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت اطلاعات مردمی است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول