اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 12 سند همکاری در پایان مذاکرات رئیس جمهور قزاقستان و امیر قطر

در پایان مذاکرات رئیس جمهور قزاقستان و امیر قطر که در شهر آستانه به صورت دوجانبه برگزار شد، بین دو کشور اسناد جدید همکاری به امضا رسید.

امضای 12 سند همکاری در پایان مذاکرات رئیس جمهور قزاقستان و امیر قطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شیخ «تمیم بن حمد الثانی»، امیر قطر در چارچوب یک سفر رسمی وارد قزاقستان شد و با «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این مذاکرات که به صورت دوجانبه و با مشارکت هیات‌های دو کشور برگزار شد، وضعیت و دورنمای توسعه روابط قزاقستان و قطر به تفصیل بررسی و چشم‌انداز همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و بشردوستانه مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

تاکایف با بیان این که امروز قصد داریم در مورد مهمترین موضوعات روابط دوجانبه به توافقاتی دست یابیم، قطر را مهمترین شریک کشورش در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: از این رو، آماده‌ایم، تمام تلاش خود‌‌ را بر توسعه بیشتر روابط بین دو کشور معطوف کنیم.

رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری «دوحه» را عضو معتبر جامعه بین المللی عنوان کرد که نقش مهمی‌ در عرصه جهانی ایفا می‌کند.

تاکایف در سخنانی آمادگی خود را برای ارائه تمامی حمایت‌های ممکن از شرکت‌های قطری اعلام و از آنها دعوت کرد تا در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در خاک  قزاقستان مشارکت فعال داشته باشند.

امیر قطر  به نوبه خود با تاکید بر ضرورت تشدید کار کمیسیون بین دولتی دوجانبه، تعهد خود را به توسعه بیشتر روابط همه‌جانبه با قزاقستان اعلام و  خواستار ادامه همکاری در چارچوب ساختارهای چندجانبه از جمله کنفرانس تعامل و اعتماد‌سازی در آسیا، شد.

در پایان این مذاکرات بین دو کشور 12 سند همکاری از جمله پروتکل اصلاح موافقتنامه بین دولتی‌های قزاقستان و قطر در مورد معافیت از شرایط روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و ویژه؛ موافقتنامه ترویج و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت‌های دو کشور؛ موافقتنامه بین وزارتخانه علم و آموزش عالی قزاقستان و زارت آموزش و تحصیلات عالی قطر در مورد همکاری در زمینه آموزش عالی و تحقیقات علمی؛ موافقتنامه برقراری روابط خواهرخواندگی بین شهرهای «آستانه» و «دوحه»؛ یادداشت تفاهم در زمینه تجارت بین وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان و وزارت تجارت و صنعت قطر؛ تفاهمنامه در مورد همکاری متقابل در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دولت های قزاقستان و قطر؛ یادداشت تفاهم بین وزارت کشاورزی قزاقستان و وزارت شهرداری قطر برای همکاری در زمینه کشاورزی؛ یادداشت تفاهم همکاری بین موسسه مترولوژی و استاندار وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان و سازمان عمومی استاندارد قطر؛ اولین برنامه اجرای در زمینه ورزش بین وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان و وزارت ورزش و جوانان قطر برای سال‌های 2023-2025؛ برنامه در زمینه فرهنگ و هنر بین وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان و وزارت فرهنگ قطر برای سال‌های 2023-2025؛ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های بازاریابی بین وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان و شورای ملی گردشگری قطر و تفاهمنامه همکاری در زمینه آموزش دیپلمات‌ها بین آکادمی مدیریت دولتی تحت ریاست جمهوری قزاقستان و موسسه دیپلماسی وزارت امور خارجه دولت قطر، به امضا رسید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول