اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مقاومتِ «مقاومت» در لیگ فوتسال

سرمربی تیم مقاومت البرز گفت: ما با جوانان بی نام، اما متعصب و وفادار به تیم مقاومت البرز، یک تیم جدید ساخته ایم و برای موفقیت در لیگ فوتسال کشور تا حد توان تلاش می کنیم.

مقاومتِ «مقاومت» در لیگ فوتسال

فرهاد کشاورز، سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت فعلی تیم مقاومت، گفت: برای آمادگی و هماهنگی بیشتر تیم و حضور در لیگ برتر، ۳ بازی دوستانه با تیم‌های صنایع پشتیبانی بندرعباس، گهر زمین سیرجان و سفیر گفتمان تهران تدارک دیدیم.

ما به ویژه در پست‌های حساس و عقب زمین کمبود بازیکن داریم و به نسبت بازیکنانی که ازدست‌دادیم نتوانستیم بازیکن جذب کنیم. در ۸ هفته اول به خاطر فشار زیاد، احسان سهیلی را از‌دست‌دادیم. مهدی نوروزی را پس از ۸ هفته و بازگشت از اندونزی، توانستیم به تیم برگردانیم و عقب زمین را تقویت‌کنیم.

بازیکنان از‌دست‌رفته و تیم جدید مقاومت

سرمربی این تیم با اشاره به اینکه ما در حال ساختن یک تیم دیگرهستیم؛ گفت: در حال حاضر از جمع ۱۷ بازیکن تیم مقاومت فقط ۷ نفر، از بچه‌های استان البرز هستند. افراد اصلی تیمِ سال‌های گذشته، به تیم‌های دیگر کشور رفته و به فوتسال کشور عرضه‌شدند. بازیکنان مطرحی مثل علی ابوالقاسم، شهاب طالبی، مرتضی عزتی، ابوالفضل افضلی، سجاد بابایی، سجاد عادلی پور و ... را از‌دست‌دادیم.

ما از جمع ۱۶ نفره تیم، ۱۱ بازیکن مطرح را از‌دست‌دادیم و تا بخواهیم جوانی که حتی تا به‌ حال کسی اسمش را نشنیده، وارد چرخه فوتسال کنیم، باید بسیار زحمت بکشیم. ما در حال ساختن یک تیم جدید هستیم و سازندگی پروسه ای زمانبر است؛ قواعد سازندگیِ تیم در دنیا دو فصل است؛ در حالیکه ما در ۸ بازی تاوان سازندگی را دادیم و به بازیکنان ۱۸ تا ۲۰ ساله بها دادیم.

 ما بیش از ۴۰ روز است که سخت تمرین می‌کنیم و بیش از ۵۵ جلسه تمرینی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و امیدواریم تیممان برای حضور موفق در لیگ آماده‌شود. برای ادامه لیگ ‌برتر ما ماراتن سختی در ۵ هفته باقیمانده از نیم فصل اول پیشِ‌رو داریم و امیدواریم اتفاق ناگواری برایمان نیاُفتد و بتوانیم با همین جوانان نتیجه قابل قبولی را کسب‌کنیم.

قرارداد‌های نجومی

وی با اشاره به رقم‌های سرسام آور قرارداد بازیکنان، گفت: متاسفانه قیمت‌ها در لیگ یک و دو به قدری افزایش داشته که به عنوان مثال وقتی به یک جوان ۲۰ ساله می‌گوییم لیگ برتر، می‌گوید قیمت لیگِ یک ۲۵۰ میلیون است، در حالیکه ما کاپیتان ۵ ساله را با حدود این قیمت گرفتیم.‌ یکباره رقم ها بالارفته، به طوریکه رقم قرارداد بازیکن لیگ یک ۹۰۰ میلیون تومان است. پرداخت این رقم‌ها از عهده ما خارج است وتیم مقاومت توانایی جذب بازیکن با این رقم‌ها را ندارد.

از ۱۴ تیم در فوتسالِ کشورِ ما ، ۱۳ تیم توسط هُلدینگ‌های بزرگ اقتصادی حمایت می‌شوند و تنها تیمی که هیچ اسپانسری ندارد و فقط و فقط توسط بسیج حمایت می‌شود، مقاومت البرز است. تیم مقاومت باهمان شعار بسیجی در عرصه ورزش ایثار می‌کند.

همه تیم‌های لیگ برتر توانایی مالی داشتند و آنها هم که نداشتند، اسپانسر گرفتند. تنها تیمی که هیچ حمایتگرمالی ندارد، مقاومت البرز است.

تعصب مقاومتی

کشاورز گفت:دیگر در ورزش حرفه ای نمی شود به این شکل کار کرد.شاید حالا کسی متوجه حرف هایم نشود، اما در پایان فصل همه می‌فهمند، فرهاد کشاورز چه گفت.

من چه در این تیم باشم چه نباشم، کرجی‌ام و همیشه طرفدار مقاومتم. حاضرم برای شهرم و تیم شهرم هر کاری از دستم برمی‌آید، انجام دهم و مثل یک سرباز به شهرم و وطنم خدمت کنم.

روزی که من از چین به این تیم آمدم رقمی که آنجا می‌گرفتم غیر‌قابل عنوان است وشاید در ذهن هم نگنجد، اما به خاطر تیم مقاومت و شهرم آمدم و تا روزی که هستم تلاش می‌کنم به بهترین شکل به تیمم خدمت کنم و این را دربیش از دو دهه‌ای که در حال خدمت به کشورم هستم در عمل نشان دادم.

آلزایمر از نوع ورزشی

سرمربی تیم مقاومت البرز گفت: حالا "مقاومت" را همه به عنوان یک تیم مدعی می‌شناسند. چرا تا قبل از اینکه من سرمربی این تیم بشوم، کسی مقاومت را اینطور نمیشناخت؟! چرا ماندن مقاومت در لیگ را جشن می‌گرفتند؟!

متاسفانه جامعه ورزش ما آلزایمر دارد؛ من هم از همین جنس هستم. خیلی زود یادمان می رود این همان تیم مقاومتی است که ماندنش در لیگ تا یک هفته آخر، افتخار محسوب می‌شد و بخاطرآن جشن می‌گرفتند.

البته علاوه بر تلاش و تعصب تیم، ثبات در مدیریت و کادرفنی هم در موفقیت تیم موثر بود. ما در یک پروسه چندساله و با برنامه‌ریزیِ مدیریت باشگاه، همه باهم توانستیم خروجی خوبی برای تیم استانمان به وجود بیاوریم.

من یک مربی‌ام و لیست بازیکنانی که نیاز دارم را ارائه می‌کنم؛ اما نمی‌توانم پاسخگوی تورم بالای بازیکنان و عدم جذب منابع مالی در مجموعه باشم. آیا من باید ارقام ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیونی بازیکنان را بدهم؟!

مقاومت در لیگ

کشاورز گفت: علیرغم همه حاشیه‌ها، ما به این مباحث فکر نمی‌کنیم و با‌قدرت به کارمان ادامه‌می دهیم.  جوانان این تیم از جان و دل تلاش کردند. ما روزی ۳ جلسه تمرین کردیم و واقعا این بچه ها ایثار کردند.

من نمی‌توانم از تلاش بازیکنانم که انقدر مردانه پای تیم ایستاده‌اند، بگذرم و همینجا باید از بچه‌هایی که قرارداد غیرسرباز دارند، به خاطر علاقه و وفاداری آنها به تیم مقاومت البرز تشکر کنم.  در شراطی که کسی از پول نمی‌گذرد، بچه‌های تیم از قرادادهای چندصد میلیونی گذشتند و به تیم ما پیوستند و ما را کمک می‌کنند. همه ما در تلاشیم خاطرات تیم مقاومتی که همه به داشتنش افتخار می‌کردند را  زنده‌کنیم.

تشکر از سردار ورزشی

سرمربی مقاومت البرز گفت:  در پایان دوست دارم نه به عنوان سرمربی مقاومت، بلکه به عنوان یک شهروند البرزی از حمایت های سردار حیدرنیا فرمانده سپاه استان البرز از جامعه ورزش  تشکر کنم.

ما کدام مسؤول در منصب دولتی را داریم که خارج از وظیفه اش، ورزش  را عامل سلامت جامعه بداند و انقدر به ورزش اهمیت بدهد. مسؤولان ورزشی ما هم انقدر خود را موظف نمی دانند.

 با حمایت سردار حیدر نیا تیم مقاومت نه تنها در فوتسال بلکه در کشتی و ۹ رشته ورزشی دیگر در هم فعال شده و در استان و کشور حرفی برای گفتن دارد.  من تا به حال چنین مدیری ندیدم که انقدر عاشقانه پای اهداف سلامت جسمی  و روانی جامعه باشد.  استان ما باید قدر سردار حیدرنیا را بداند، ایشان در واقعیت قلبش انسان بزرگی است. 

انتهای پیام/ج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول