اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

روایت‌های متفاوت باکو و ایروان از تیراندازی به مواضع یکدیگر

ارمنستان و جمهوری آذربایجان همدیگر را به تیراندازی به مواضع مرزی و نقض آتش بس متهم کردند.

روایت‌های متفاوت باکو و ایروان از تیراندازی به مواضع یکدیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تقابل نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع دو کشور همدیگر را به تیراندازی به نقاط مرزی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان ساعت ۱۲:۳۰ به  وقت محلی به سوی مرزشرقی ارمنستان و جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان با رد ادعای تازه باکو اعلام کرد که روایت باکو نادرست است. این وزارتخانه اعلام کرد که آتش نیروهای جمهوری آذربایجان با اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارمنستان مهار شد. ارمنستان هیچ آماری از تلفات از این درگیری مرزی گزارش نکرده است.

این در حالی است که دبیر شورای امنیت ارمنستان روز چهارشنبه با یک مقام ناتو در گرجستان ملاقت کرد.  «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان تاکید کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان باید خاک ارمنستان را ترک کنند و ایروان به همکاری با شرکای بین‌المللی خود در چارچوب موضوع فوق ادامه می‌دهد. طرفین در مورد همکاری ارمنستان با ناتو نیز گفت‌وگو کردند. همکاریهای ناتو و جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مشارکت برای صلح، آموزش نیرو های نظامی این کشور مطابق با معیارهای ناتو و شرکت نیرو های جمهوری آذربایجان در رزمایش‌های ناتو است. ارتش جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی رزمی خود به ویژه در تقابل با ارمنستان در تلاش است (جزئیات بیشتر)

طی روزهای گذشته نیز رسانه‌های جمهوری آذربایجان از برگزاری دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان برای پرسنل نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در میانه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی که مه ۲۰۲۱ آغاز شد، تشدید شده است.  این تنش‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) قبل از دستیابی به آتش‌بس متزلزل با میانجیگری روسیه شدت یافت. هر یک از طرفین دیگری را مقصر تشدید تنش‌ها می‌داند. روسیه از هر دو طرف خواسته به آتش‌بس پایبند باشند و درگیری را از طرق دیپلماتیک حل کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول