اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

راه‌های جلوگیری از مهاجرت شهر به روستا باید مورد توجه ویژه باشد

استاندار لرستان گفت: با توجه به مهاجرت مردم از روستاها به شهرها در سالیان گذشته، لزوم ایجاد راهکارهایی برای مقابله با این معضل و انجام مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها برای استفاده از ظرفیت های مهم استان به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری، از مهمترین راهکارها در جهت افزایش بهره وری به شمار می‌آید که باید مد نظر قرار گیرد.

راه‌های جلوگیری از مهاجرت شهر به روستا باید مورد توجه ویژه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار در جلسه شورای اداری لرستان گفت: جلسه شورای اداری امروز با محوریت بهره وری و با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور به منظور استفاده از راهکارهای این سازمان و در نهایت انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین استانداری لرستان، سازمان ملی بهره وری سازمان، مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه لرستان برگزار شد. 

 وی اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن مصمم بر تقویت بهره وری در استانها بوده و انجام اقدامات اساسی را با محوریت بهره وری مورد تاکید قرار داده است. 

استاندار لرستان ادامه داد: داشته ها و نحوه استفاده از آنها دو اصل مهم در راستای بهره وری به حساب می‌آیند و با مرور تاریخ چهل و اندی ساله تاریخ انقلاب می‌توان دریافت علیرغم خدمات بسیاری که انجام شده، داشته‌های استان در برخی موارد با محدودیت مواجه شده است که از کاهش نزولات جوی می‌توان به عنوان مثال بارز این مهم یاد کرد. 

وی افزود: تغییر در نحوه استفاده از داشته‌ها و همچنین سبک زندگی مردم از مهمترین راهکارها در راستای بهره وری و استفاده بیشتر از ظرفیت ها به حساب می‌آید که بکارگیری شیوه‌های نوین آبیاری، کاهش مصرف انرژی و مواردی از این دست از مهمترین روش‌های موثر طی سال‌های اخیر برای بهره وری محسوب می‌شود. 

زیویار خاطرنشان کرد: با توجه به مهاجرت مردم از روستاها به شهرها در سالیان گذشته، لزوم ایجاد راهکارهایی برای مقابله با این معضل و انجام مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها برای استفاده از ظرفیت‌های مهم استان به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری، از مهمترین راهکار ها در جهت افزایش بهره وری به شمار می‌آید که باید مد نظر قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین ملزم هستند برنامه ریزی و اقدامات خود را با ارائه راهکارهای موثر در جهت تقویت بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و داشته‌های موجود به عنوان یکی از ماموریت‌های اساسی استوار کنند تا بهترین نتایج با توجه به داشته‌ها مطابق با معیارهای علمی حاصل شود. 

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از طرف مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: نامگذاری سالها از تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله) بر لزوم اداره کشور و امورات آن بر اساس معیارهای علمی و تخصصی برای رسیدن به بهره وری بیشتر حکایت دارد. 

زیویار در پایان تاکید کرد: آب، کشاورزی، گردشگری و سایر ظرفیت‌های مهم به عنوان داشته‌های لرستان مشخص هستند و برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از روش های علمی و دانش بنیان با هدف رسیدن به بهره وری بیشتر در دستور کار قرار گرفته و مقرر است که در پایان هر فصل گزارشی از میزان پیشرفت‌های حاصل شده و تغییرات محسوس در زمینه رشد و توسعه استان به مرکز ارائه شود 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول