اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صادرات موفق با تولید قوی امکان پذیر است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید.

صادرات موفق با تولید قوی امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در مشهد اظهار کرد: مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید.

غلامحسین شافعی افزود: در بحث تولید، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، نرخ ارز، مالیات و عوارض بسیار مهم است.

وی با بیان این که در تولید کشور عقب ماندگی تاریخی حکمفرماست ادامه داد: فرسودگی ماشین آلات و قدیمی بودن فناوری از جمله مشکلات در این عرصه است و بسیاری از منابعی که به موضوع خود اشتغالی اختصاص پیدا می‌کند به نوعی هدر دادن منابع است و برای حمایت از تولید و اشتغال باید شیوه درست و مناسب پیدا کنیم.

رییس اتاق ایران گفت: در بخش صادرات نیز زیرساختهای لازم فراهم نشده است و از جمله آنها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست به عنوان نمونه در مرزها برای صادرات، مدیریت واحد وجود ندارد.

شافعی افزود: در دهه آینده، آسیا، به مرکز قدرتمند اقتصاد دنیا تبدل خواهد شد و ایران نیز موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد که اگر از الان برنامه ریزی کنیم اقتصاد ما نجات پیدا می کند در غیر این صورت عقب افتادگی چندین برابر خواهد شد.

رییس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع آبی کشور گفت: طبق گزارش سه سازمان معتبر بین المللی اگر با همین وضعیت به پیش برویم طی ۲۵ سال آینده به جز در ۱۵ درصد خاک این سرزمین امکان زندگی نخواهد بود و فقط ۱۰ سال فرصت داریم تا خطر را رفع کنیم و این خطر رفع شدنی است.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان اظهار کرد: موضوع خشکسالی و کمبود منابع آبی در کنار ریزگردها به طور جدی در بسیج اصناف دنبال می‌شود.

غلامرضا حسن پور افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی از قوانین دست و پا گیر است که فعالان اقتصادی را به دردسر می‌اندازد و بسیج اتاق بازرگانی برای حل مشکلات بسته‌های پیشنهادی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول