اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امت اسلامی در جهان اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: همه مسلمانان جهان می بایست در کنار هم اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند.

امت اسلامی در جهان اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در محل جامعه المصطفی گرگان بمناسبت هفته وحدت اظهار کرد: برگزاری نشست های وحدت افرین در استان گلستان و کشور در هفته وحدت ارزوی بسیاری از بزرگان و علمای شیعه و سنی در کشورهای اسلامی بوده و باید قدر چنین جلساتی را بدانیم.

وی تصریح کرد: همانطور که در جهان اتحادیه کشورهای اروپایی وجود دارد می بایست ۵۴ کشور اسلامی که اغلب جمعیت انها مسلمان هستند در کنار هم اتحادیه شورهای اسلامی را تشکیل دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه جهان تکقطبی رو به زوال است خاطرنشان کرد:امروزه دیگر جهان تک قطبی در جهان معنا ندارد و تمامی کشورها تلاش دارند در کنار هم با تشکیل اتحادیه و قدرت منطقه ای و بین المللی در مقابل قدرت شیطانی آمریکا که هدفش استعمار و سلطه همه کشورها است قدعلم کنند.

وی ادامه داد: تمامی منابع و انرژی مانند معادن، گاز، نفت و غیره در اکثر کشورهای اسلامی قرار داردو امت اسلامی برای قدرت منطقه ای و جهانی می‌بایست اتحادیه تشکیل دهند.

آیت الله نورمفیدی گفت: علمای شیعه و سنی و افرادی که در کرسی تبلیغ دین قرار دارند می بایست وحدت را برای مردم درست معنا کرده و اعلام کنند که وحدت ریشه در قران و پیامبر داشته و بدین معنا نبوده که شیعه و سنی باید مذهب خود را در موضوع وحدت کنار بگذارند.

وی بیان کرد: برای رسیدن و تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی نیاز است برخی از کشورهای اسلامی از سلطه جهانی فاصله گرفته و جدا شوند.متاسفانه برخی کشورهای اسلامی بجای اینکه از خدا ترس داشته باشند از امریکا ترسیده و خود را نوکر آن‌ها کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز کرد: در موضوع وحدت و همدلی همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته و از موضوعات تفرقه انگیز و رفتارهای افراطی و تندروی های بی مورد پرهیز کنند.

وی با اشاره به برخی اختلافات جزئی بین شیعه و سنی خاطرنشان کرد: برای رفع چنین اختلافات جزئی می بایست کنکره بین المللی متشکل از علما و منتفذین شیعه و سنی برگزار شده و این بزرگان در کنار هم در کمال صفا و صمیمت مسائل و اختلافات را در قالب گفتمان بیان کرده و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

 

وحدت اجتماعی و تقریب از ضروریات جامعه اسلامی است

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در‌ مازندران در این نشست گفت: نگاه تقریبی، ایجاد وحدت اجتماعی و وحدت اندیشه و تفکر از جمله ضروریات یک جامعه اسلامی بوده تا در حوادثی مانند اتفاقات اخیر دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.

وی اظهار کرد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی نگاه تقریبی، وحدت و رحمت بوده و در این راستا هرساله کنفرانس وحدت با حضور رهبر معظم انقلاب و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی در داخل و خارج از کشور با شعار حمایت از فلسطین برگزار می شود.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه های حقانیت نظام جمهوری اسلامی همین نگاه تقریبی و وحدت بوده و دشمن برای اینکه بتواند این نگاه را در سطح جهان تغییر دهد با راه اندازی گروه های تکویری و داعش سعی داشت اسلام و ایران اسلامی را به چهره خشن و جنگجو تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امروز براثر غفلت و غلبه سیاست شیطانی امریکا بجای اینکه مسلمانان سلاح و تفنگ خود را بصورت مشترک و همزمان به طرف اسرائیل نشانه گذاری کنند، بجان یکدیگر افتاده و متاسفانه مسلمانان کشورهای مختلف یکدیگر را می کشند.

وی ادامه داد: سیاست تفرقه یک سیاست استعماری و استکباری بوده و دشمن با ایجاد تفرقه، اصل وحدت را هدف گذاری کرده است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: هرگونه خشونت، از بین بردن حرمت مسلمان و ایجاد رعب و وحشت توسط شخص یا اشخاص خلاف موازین دینی و اسلامی بوده و این افراد در مسیر اشتباه قرار گرفته و همراه دشمن شدند.

وی بیان کرد: در‌پرتو وحدت اصل رحمت طاهر شده و در این اصل حرمت جان، مال، ناموس و ابرو مسلمان باید حفظ شود و هیچ کس حق تعرض به ان را ندارد.

 

 

بیش از ۵۵۰ طلبه از مذاهب مختلف در جامعه المصطفی گرگان تحصیل می‌کنند

مدیر نماینده جامعه المصطفی در گرگان گفت: علاوه بر اینکه استان گلستان نمونه بارز وحدت و همدلی بوده، جامعه المصطفی گرگان نیز الگو وحدت و اخوت بین مذاهب بوده و در حال حاضر بیش از ۵۵۰ طلبه از مذاهب مختلف با حضور اساتید شیعه و سنی به عنوان ید واحده در این مرکز در حال فعالیت و تحصیل هستند.

حجت الاسلام سید کمال حسینی اظهار کرد:برگزاری چنین نشست هایی فرصت خوبی بوده تا علمای اهل شیعه و سنی به نزدیکی و همدلی بیشتر دست پیدا کرده و با در نظر گرفتن مشترکات خود این وحدت را تقویت کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول