اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیر کل ناتو: سیستم‌های دفاعِ هوایی بیشتری به اوکراین می‌دهیم

دبیر کل ناتو با اشاره به حملات اخیر روسیه به زیرساختهای اوکراین اعلام کرد که اعضای ناتو در حال رایزنی برای ارسال کمکهای نظامی بیشتر به این کشور به ویژه سیستمهای دفاع هوایی هستند.

دبیر کل ناتو: سیستم‌های دفاعِ هوایی بیشتری به اوکراین می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در آستانه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل در نشستی با اشاره به حملات موشکی اخیر روسیه به مناطق مختلف در خاک اوکراین گفت، روسیه بزرگترین تنش را از زمان آغاز جنگ اوکراین ایجاد کرده است. 

وی مدعی شد: درحالیکه ما بخشی از درگیری روسیه و اوکراین نیستیم اما حمایت ما نقش کلیدی در این جنگ ایفا می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما حمایت خود را از اوکراین ادامه خواهیم داد تا آنها بتوانند به دفاع از خود و آزادسازی قلمروی خود از اشغال روسیه ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیفنس، دبیرکل ناتو تاکید کرد که اعضای این سازمان درحال بحث و رایزنی در این باره هستند که چگونه می‌توانند کمکهای نظامی بیشتری برای اوکراین ارسال کنند.

وی اضافه کرد، حملات روسیه به زیرساختهای اوکراین جدی است و این نشان می‌دهد که باید سیستمهای دفاع هوایی بیشتری برای اوکراین ارسال شود. 

وی در واکنش به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر کمک نظامی بلاروس به روسیه نیز گفت: رئیس جمهور بلاروس باید کمکهای نظامی به روسیه در جنگ علیه اوکراین را متوقف کند. 

استولتنبرگ با بیان اینکه ناتو یک سازمان دفاعی است تشریح کرد که تقویت قابلیتهای دفاعی ما یک پیام برای مسکو است. 

دبیرکل ناتو در ادامه لفاظیهای اتمی مقامات غربی علیه روسیه گفت، تهدیدات اتمیِ در خفای پوتین خطرناک و غیرمسئولانه است. روسیه می داند که در جنگ هسته‌ای نمی توان پیروز شد و هرگز نباید وارد آن شود. ناتو از نزدیک نیروهای اتمی روسیه را رصد می‌کند، هیچ تغییری در مواضع نیروهای هسته‌ای ارتش روسیه ایجاد نشده است. 

اظهارات دبیرکل ناتو درحالی مطرح می‌شود که روسیه درباره حضور ناتو در جنگ اوکراین هشدار داده است. 

سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه در واکنش به این حرفهای ینس استولتنبرگ گفت، اظهارات دبیرکل ناتو تایید می‌کند که ناتو در کنار اوکراین با روسیه می‌جنگد. 

استولتنبرگ در ادامه اظهارات خود ادعا کرد، روسها در حال انجام حملات تروریستی علیه غیرنظامیان و هدفگیری زیرساختهای اوکراین هستند. پرزیدنت پوتین در حال شکست در اوکراین است. تلاشهای او برای الحاق، بسیج نیروها و تهدیدهای بی پروایانه اتمی برای افزایش بی سابقه تنش از زمان شروع جنگ نشان می‌دهد که این جنگ برای او طبق برنامه پیش نمی‌رود. 

براساسا گزارشها، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل شرکت کند و ریاست یک نشست «گروه تماس وزرای دفاع درباره اوکراین» را نیز برعهده خواهد داشت.

استولتنبرگ در ادامه اظهاراتش علیه روسیه گفت: پیام ناتو واضح است. ما تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین می‌مانیم. پوتین این جنگ را آغاز کرده است و باید با خهروج نیروهایش از اوکراین به آن پایان دهد.

به دنبال حمله به پل کریمه که مقامات روسیه آن را کار سرویسهای اطلاعاتی اوکراین و یک اقدام تروریستی در خاک روسیه خواندند، ارتش روسیه حملات موشکی بی سابقه‌ای را علیه زیرساختهای اوکراین در روز دوشنبه انجام داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این حملات گسترده در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر کی‌یف صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه رژیم کی یف مدتهاست از روشهای تروریستی استفاده می‌کند افزود: سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده‌اند اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام/م 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول