اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس در نطق‌های خود چه گفتند؟/ دشمنان در آتش اغتشاشات می‌دمند

نمایندگان مجلس در نطق‌های میان‌دستور خود به راهبرد معاندین در دشمنی با ایران اسلامی، مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل و حادثه دختران جوان اشاره کردند.

نمایندگان مجلس در نطق‌های خود چه گفتند؟/ دشمنان در آتش اغتشاشات می‌دمند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران در مجلس در جلسه امروز چهارشنبه 20 مهر پارلمان در نطق میان دستور خود اظهار داشت: در ابتدای قرن 21 بعد از حادثه 11سپتامبر 2001 دکترین مبارزه با جمهوری اسلامی ایران، دو راهبرد مسلمان در برابر مسلمان و ایرانی در مقابل ایرانی بوده است.

وی افزود: حقیقت این است که درخت تنومند و ریشه‌دار جمهوری اسلامی محکم‌تر و هوشمندتر از آن است که در دام چنین دکترین‌ها و راهبردهای شیطانی گرفتار شود. مواضع هوشمندانه رئیس جمهور در سازمان ملل متحد و رویکرد هوشمندانه ایشان با موضوعات روز کشور بار دیگر عصبانیت دشمنان را برانگیخت که جای تقدیر دارد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی 42 سال اخیر همواره به عناوین مختلف از سوی دشمنان مورد تهدید قرار گرفت.

وی به حادثه مرگ دختر جوان ایرانی اشاره کرد و گفت: این حادثه همه ما را غمگین کرد؛ در روزهای اخیر اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شده و دشمنان در آتش اعتراضات می‌دمند. دشمنان غربی به بیان مطالب بی ربطی پرداخته و به صورت علنی از اغتشاشات حمایت کردند و در برای تضعیف جمهوری اسلامی بر آمده اند. دشمنان سالیان سال با تحریم‌های بی‌رحمانه سفره مردم را هدف قرار داده‌اند و تحریم‌های دارویی کرده‌اند و نظام را در مقابل مردم قرار داده‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: آنها صرفا با جمهوری اسلامی ایران موافق نیستند بلکه با ایران اسلامی مقتدر و توانمند مخالف هستند و با ایران مستقل مخالف هستند. امنیت ایران اسلامی و ملت ایران همواره در اولویت اصلی نظام قرار داشته و با تقدیم هزاران شهید دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و در رأس آنها سردار پرافتخار مبارزه با تروریسم جهانی سردار سلیمانی این امنیت را در جهان به منصه ظهور رسانده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تضعیف حاکمیت، تضعیف امنیت است، اظهار کرد: تهییج دانشگاه ها، جوانان و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک آنها، هدف برنامه ریزی شده آمریکا و ایادی آنها به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی است که باید در برابر آ هوشیار بوده و یکپارچه و متحد ایستادگی شود.

* عده‌ای اسم زن را رمز آشوب و اغتشاش کردند 

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد در مجلس نیز در نطق میان دستور خود با اشاره به نقش والای زن در ایران اسلامی گفت: نقطه تاریخی تقابل حق و باطل این واقعیت را از خلقت آدم تا ظهور نبی خاتم به تصویر میکشد که شیاطین جن و انس برای به زانو در آوردن انسانیت همواره به دنبال ایجاد تفرقه و تنها کردن آدمی هستند. و بی شک  انبیأ و اولیا برای خوشبخت کردن انسان ها همواره به دنبال هماهنگ کرد دل های مردم است.

وی افزود: در این روزها که طلیعه وحدت و بر همه به ویژه مسئولین واجب‌ است از ازدحام تنها به اجتماع دل ها برسیم و برای حل مشکلات مردم عزیزمان که بر حق‌ بهترین مردم عالم هستند با وحدت و همدلی تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: روزهایی که گذشت، فتنه ای ظهور کرد که عده ای اسم زن را رمز آشوب و اغتشاش کردند و نظام اسلامی و متهم ساختند،در حالی‌که با ظهور جمهوری اسلامی زن عفیف و نجیب ایرانی از دیکتاتوری پهلوی نجات یافت و به برکت اندیشه اصیل اسلامی پیشقدم این تجلیل بزرگ امام راحل بود‌ که با تمام وجود برای زن ایرانی مسلمان ارزش و احترام قائل بود.

مه داد:همین بینش بود که موجب شد زنان کشور سهم بزرگی در انقلاب و موفقیت های آن داشته باشند و تا امروز نیز تداوم دارد،بر خلاف فرهنگ غربی  که دیکتاتوران کروات زده و شیک زن را به عنوان ابزار هوسرانی و ویترین فروشگاه هایشان استفاده می کنند و به اسم آزادی زندگی آنها را به لجن کشیده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: پیشرفت های چشمگیر زن ایرانی در همه سطوح آنچنان خیره کننده بود که نقاب دیکتاتوری اربابان نظام سلطه را انداخت،انقلاب زنان را متوجه الگویی نوظهور ساخت که با حفظ کرامت و منزلت هم میتوان در میادین مختلف علمی،فرهنگی،سیاسی و ورزشی نقش آفرینی کرد و در مقابل فرهنگ الحادی غرب که زن را عروسک دست ساز کارتل های اقتصادی می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: در فتنه ۸۸ ندا آقاسلطان و در این روزها مهسا امینی رمز شورش علیه جمهوریت و حالا علیه معنویت است،جمهوریتی که با معنویت زن مسلمان ایرانی را بر تارک جامعه بشریت نشاند.

راستینه افزود: آنروز که پهلوی دوم به تبعیت از پدرش در مصاحبه با خانم اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی در مورد زن‌ گفت "در زندگی یک فرد زن به حساب نمی آید مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد " کجا و این اندیشه الهی ناب کجا که امام خامنه ای فرمودند "زن پیش خدای متعال مثل مرد است در طی مراتب معنوی و الهی بین این دو جنس هیچ تفاوتی نیست".

وی تصریح کرد: در این جاده تکامل آنکه حرکت می کند انسان است و عمل به این ایده ایران اسلامی را به الگوی موفق از بستر سازی برای رشد جامعه زنان تبدیل کرد.به گونه ای که افزایش امید به زندگی در میان زنان در این چهل سال از ۵۷سال به ۷۸سال ارتقاء یافت.

وی با اشاره به نقش زنان پس از انقلاب بیان کرد: افزایش نسبت پزشکان متخصص زن از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد فوق تخصص از ۹ درصد به ۳۰درصد نشان دهنده احترام نظام اسلامی به جایگاه زن است،فدراسیون های فعال ورزشی در حوزه بانوان از یک درصد به ۴۹درصد و افزایش مدال های کسب شده توسط زنان نشان دهنده نقش زن در جامعه اسلامی است.

وی در پایان گفت: لذا فتنه امروز به دنبال تحریف واقعیت ها است جای مدعی و بدهکار در حوزه زنان عوض شده است لذا از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم به همه بخش های فرهنگی دستور دهد با تیکه بر ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمرکز بر فرهنگ سازی مبتنی بر اقناع سازی حرکت کند.

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه هم در نطق میان دستور خود، در تذکری به دستگاه قضا گفت: اگر با عوامل اصلی فتنه 88 برخورد قاطع می شد، امروز مسببین وضع موجود یعنی کسانی که در 43 سال پس از انقلاب 34 سال زمام امور را در دست داشتند و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نتیجه حضور این جریان نفوذی، غرب گرا و غرب زده،  لیبرالی و صاحبان ثروت های چند صدهزار میلیاردی است، این گونه وقیحانه و بی شرمانه با معاندین این کشور و استکبار جهانی همصدا نمی‌شدند.

وی افزود: برخی از این افراد از محل ویلاهای مجلل و گران‌قیمتشان در شهرستان دماوند،با شبکه های ضد انقلاب و ضد ایرانی خارج از کشور مصاحبه کرده و مردم را به شورش  و آشوب و تخریب  اموال عمومی دعوت کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهوری ،مطرح کرد: وزارت صمت برخلاف تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری و جنابعالی ؛طی مکاتبه ای که سند آن موجود است، به تغییر گروه کالایی از گروه کالایی 27 که مشمول ثبت سفارش هستند به گروه 26 که ثبت سفارش آن ها آزاد است،اقدام کرده و در عمل به سمت صدور مجوز واردات منسوجات دیبا حرکت کرده است که سبب تعطیلی حداقل 40 واحد تولیدی و بیکاری چندهزار کارگر می شود؛ این اقدام وزارت صمت برخلاف مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور؛در اسرع وقت دستور فرمائید گمرک مانع ترخیص کالای مذکور شود؛ دراین خصوص دستگاه های نظارتی پیگیری های جدی  و مکاتباتی را برای معاون اول و رئیس دفتر شما ارسال کرده اند که متاسفانه وزیر و معاون صنایع عمومی وی -که این معاون ،سابقه حضور حتی یک روز را در صنعت کشور را نداشت و مشکلات بسیاری را طی یک سال اخیر برای واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ایجاد کرده -کوچکترین توجهی نکرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد دوگانه وزیر صمت در مواجهه با تولید داخلی ادامه داد: جای تعجب است از عملکرد دوگانه وزیر صمت از یک طرف تا روز آخر از تولید خودروی بی کیفیت و گران داخلی حمایت کرد و مخالف واردات خودرو بود تا اینکه مقام رهبری به این موضوع ورود کردند؛ از کیفیت ساخت و قیمت خودروی داخلی علی رغم بیش از 40سال فرصت؛گلایه فرمودند،و حال در اقدامی عجیب به بهانه تنظیم بازار درصدد نابودی تولیدات و صنایع خوشنام داخلی که دارای کیفیت بالا و مورد تائید سازمان ملی استاندارد،دستگاه ها و نهادهای نظارتی می باشد،است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تذکری به وزیر میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: اظهارات و مواضع یکسال گذشته وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مناسبت هایی که مشخص نیست چه ارتباطی به مسولیت وزیر مذبور دارد،از جمله در فتنه اخیر صحیح نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول