اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: وضعیت نَه صلح و نَه جنگ را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با یک مقام وابسته به سازمان ملل درباره آخرین تحولات یمن رایزنی کرد.

صنعاء: وضعیت نَه صلح و نَه جنگ را نمی‌پذیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با «جویس مسویا» معاون هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) و هیأت همراه وی دیدار کرد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، شرف در این دیدار گفت، تنها راه‌حل فاجعه انسانی در یمن، پایان فوری حملات، لغو انواع محاصره و خروج کامل نیروهای نظامی بیگانه است. 
وی افزود، ادامه توقیف کشتی‌های حامل نفت و گاز خانگی و عدم اجازه به آنها برای ورود به بندر الحدیده و نیز عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء، بر فاجعه انسانی در تمامی زمینه‌ها می‌افزاید. 

شرف ادامه داد، صنعاء با تمدید آتش‌بس و تحقق مطالبات آن در صورتی که الزامات آن یعنی پرداخت حقوق کارمندان دولت و آمادگی برای ورود به روند صلح پایدار فراهم شود موافق است اما اگر هدف قرار دادن کشور در وضعیت «نَه صلح و نَه جنگ» باشد این صلح کاملا مردود است.

وی تأکید کرد، صنعاء چشم‌انداز میلیون‌ها یمنی در تحقق صلح شرافتمندانه به دور از هرگونه قیمومیت یا دیکته خارجی را بیان می‌کند.

شرف در ادامه سازمان ملل را به افزایش کمک‌های بشردوستانه به یمن در سایه ادامه حملات و استمرار محاصره فراخواند.

خانم مسویا هم گفت، وضعیت انسانی در یمن در دستورکار سازمان ملل قرار دارد و سازمان ملل تأکید دارد که وضعیت یمن، راه‌حل نظامی ندارد.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان رسید، پس از آن «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.
وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.
دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.
پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول