اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سنت دیرینه خون صلح ۶۱ پرونده قتل عمد در لرستان را به صلح و سازش کشاند

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۶۱ فقره پرونده قتل عمد در لرستان از سال ۹۸ تا کنون در این استان به صلح و سازش ختم شد.

سنت دیرینه خون صلح ۶۱ پرونده قتل عمد در لرستان را به صلح و سازش کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، محمد رزم صبح امروز در مراسم خون صلح در شهرستان دلفان اظهار کرد: صلح و سازش، اخوت، دوستی، مودت، برادری، صمیمت و گذشت از خصایص مومنان و اهل ایمان است و از جهتی اتحاد، یک‌پارچگی، هم‌دلی و اصلاح ذات البین در شهرستان دلفان ساری و جاری است.

وی با گرامی‌داشت هفته وحدت سال‌روز میلاد پیامبر(ص) و فرزند گرامی‌اش امام صادق (ع) رییس مذهب شیعه، افزود: این هفته فرصت مناسبی برای نزدیک شدن مسلمانان اهل شیعه و تسنن است چرا که پیامبر اسلام (ص) پیام آور رحمت و مغفرت است.

رییس کل دادگستری لرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای وحدت و امنیت گفت:مراسم صلح و سازش در راستای جلب رضای خداوند ، عمل به سنت و سیره پیامبر اسلام (ص) در هفته وحدت در شهرستان دلفان با مردمی متدین و شریف که مهربانی، صداقت و مهرورزی دارد، برگزار شد.

وی افزود: مردم ولایت‌مدار و با گذشت و ایثارگر شهرستان دلفان 265 شهیدوالامقام 826 جانباز ، 22 آزاده و 6 شهید جاوید الاثر تقدیم انقلاب کردندو سه هزار رزمنده دارند.صلح و سازش نتیجه تلاش خستگی ناپذیر معتمدان محلی و ریش سفیدان  ذی نفوذ است.

رزم یادآورشد: لرستان مردمی ولایت‌مدار و ایثارگر دارد و همه ایلات و طوایف این استان دارای خصلت‌ها و صفات برجسته‌ای از جمله گذشت ، رافت ، برادری، صبوری ، احسان و شکیبایی  هستند و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و ایجاد صلح و سازش نتیجه تلاش خستگی ناپذیر معتمدان محلی و ریش سفیدان ذی نفوذ در شهرستان دلفان است که نزد مردم دارای مقبولیت هستند.

وی افزود: 61 فقره پرونده قتل عمد در لرستان از سال 1398 تا کنون در این استان به صلح و سازش ختم شده و عفو و گذشت و به تعبیری خون صلح یا خون بس از سنت‌های دیرینه در لرستان است و از ویژگی‌های پسندیده مردم لر به ویژه دلفان است.

رییس کل دادگستری لرستان گفت:صلح و سازش در آیات و روایات و آموزه‌های دینی جایگاه بسیار خوبی دارد و عفو و گذشت کار افراد دریا دل و بزرگ‌منش است که با وجود توان و شرایط انتقام اما گذشت می‌کنند و با بزرگی علاوه بر گذشت به مجرم کمک و احسان می‌کنند.

وی افزود:گذشتن از خطای هم‌دیگر برای مومنان براساس آیات قرآن و صلح و سازش بین برادران بسیار با ارزش و دارای جایگاهی بلند و اجر و مزد اخروی است و کم‌ترین پاداش برای گذشت اولیا دم وعده بهشت است.

رزم یادآور شد: وقتی کسی توان قصاص دارد اما گذشت می‌کند عمل به آیات و روایات و آموزه‌های دینی است و تلاش ستاد صبر وساطت شورای حل اختلاف برای ایجاد صلح و سازش بین افراد در لرستان و شهرستان دلفان قابل تقدیر است.

وی افزود: گذشت و صلح و سازش در جامعه اسلامی و بین امت اسلام نیاز به امنیت ، آرامش ، وحدت و اخوت دارد و منجر به انسجام و یک‌پارچگی می‌شود.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: امنیت از مؤلفه‌های رشد و توسعه در هر جامعه است که اتحاد و همبستگی نیز زیر زیربنای امنیت و  تقویت منافع ملی را  در سطح جامعه و بین الملل  سبب می‌شود.

وی افزود: صلح و سازش براساس سیاست تحول محوری رییس قوه قضاییه است و دستگاه قضایی لرستان در صلح و سازش براساس سند تحول قضایی به تایید مقام معظم رهبری پیش‌گام می‌باشد.

رزم به اهمیت وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و یادآورشد: مقام معظم رهبری با اشاره به راه‌پیمایی اربعین فرمودند وحدت از مهم‌ترین اولویت‌های دنیای اسلام است و بر همین اساس وحدت بین مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع زمینه‌ساز عظمت و اقتدار دنیای اسلام شد.

رییس کل دادگستری لرستان گفت:مومنان مانند اعضای پیکر یک فرد واحد هستندکه مکمل و تحت تاثیریکدیگر نباید با تفرقه راه نفوذ دشمن را باز کنند بلکه باید با وحدت و یک‌پارچگی هر روز ریسمان اخوت و برادری بین خود را محکم‌تر کنند و همه باید به اشتراکات بین مسلمانان اهل سنت و تشیع اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول