اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مراکز پرتودهی برای مصارف کشاورزی در خوزستان و جیرفت ایجاد می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از ایجاد مراکز پرتودهی برای مصارف کشاورزی در شهرهای جنوبی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

مراکز پرتودهی برای مصارف کشاورزی در خوزستان و جیرفت ایجاد می‌شود

ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخ به سؤال برخی از نمایندگان این کمیسیون مبنی بر وضعیت نهاده‌های دامی و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در کمیسیون کشاورزی حاضر شد؛ برخی نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و برخی نیز جهت بررسی موضوعات توسط وزیر کشاورزی مهلت یک ماهه دادند.

وی در ادامه به حضور وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت سال زراعی قبل و سالجاری پرداخت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه امسال پنجاه و سومین سالی است که آمار هواشناسی را در کشور داریم، تصریح کرد: الآن همه آمار‌ها براساس میانگین این ۵۳ سال سنجیده می‌شود و همچنین ورودی و خروجی سد‌های کشور وضعیت خوبی ندارند و کشور در حالت نامطلوب و تنش آبی قرار دارد که باید این موضوع قابل توجه کشاورزان و مصرف‌کنندگان آب قرار گیرد تا در سال زراعی پیش رو حداقل از حالت معمول خارج نشوند.

اعظمی در ادامه از حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و برخی از کارشناسان این سازمان در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: موضوعات مختلفی با حضور این بزرگواران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و به موفقیت‌هایی که با استفاده از انرژی هسته‌ای و پرتودهی‌ها در حوزه کشاورزی از جمله استفاده از پرتودهی در کنترل آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی پس از برداشت محقق شده است، اشاره شد.

وی با اشاره به برخی کاربرد‌های انرژی هسته‌ای و پرتودهی در حوزه کشاورزی گفت: ۲ ماه پیش در شهر بناب یک مرکز پرتودهی برای گندم و همچنین یک مرکز پرتودهی در رفسنجان برای از بین بردن قارچ عامل آفلاتوکسین پسته راه‌اندازی شد؛ در این جلسه مقرر شد برای پرتودهی خرما و همچنین محصولات جالیزی که به خارج صادر می‌شود، در شهرهای جنوبی مثل خوزستان و جیرفت نیز مرکز پردتودهی راه‌اندازی شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تأکید کرد: موارد نشان می‌دهد که انرژی هسته‌ای کاربردهای بسیار مفیدی دارد و می‌توان از آن به صورت صلح‌آمیز استفاده کرد، ما پیش از این از انرژی هسته‌ای بی بهره بودیم، در حالی که دنیا بیش از ۵۰ سال است که از این انرژی استفاده می‌کند؛ ما با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم برای توسعه بخش کشاورزی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول