اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فرهنگ‌سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه‌ها در ایمنی جاده‌ها موثر است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در ایمنی جاده ها و سفر موثر است، گفت: دهیاران به عنوان سفیران ایمنی در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور پیشگام باشند.

فرهنگ‌سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه‌ها در ایمنی جاده‌ها موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در همایش تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان بعنوان طلایه داران فرهنگ ترافیک و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی نیروهای پلیس راهور، راهداران، امدادگران و متولیان حوزه ایمنی برای ایجاد نظم و آرامش و رفاه مردم اظهار کرد: فرهنگ‌سازی عمومی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارائه آموزش‌های لازم، پیشگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها و مسیرهای روستایی یک ضرورت و دارای اولویت است. 

وی با اشاره به اینکه ۲۲۹ دهیار روستای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت راهور محله هستند، گفت: با اولویت روستاهای پرتردد و حادثه‌خیز استان، همیاری و همراهی بیشتر دهیاران در قالب راهوران محله نقش موثری در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور دارد و باید این طرح تقویت شود. 

استاندار گیلان با اشاره به آمار تصادفات عابرین پیاده و موتورسواران در گیلان افزود: با توجه به اینکه ۵۷ درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات در استان را عابرین و موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، آموزش‌های لازم با همکاری رسانه‌ها بویژه صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات در کنار ایمن‌سازی جاده‌ها و معابر، بسیار ضرورت دارد. 

نماینده عالی دولت در گیلان، پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس را شعاری به عنوان سرلوحه کار فراجا دانست و بیان کرد: در کنار همراهی مردم و اقدامات ارزشمند و ستودنی نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش آحاد جامعه و تلاش پلیس راهور برای سلامت جان و مال مردم، باید به زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی نیز توجه داشت. 

عباسی با بیان اینکه فراجا شهدای عزیزی را در راه امنیت و آرامش ایران اسلامی تقدیم کرده است، گفت: حضور پلیس به عنوان حامی مردم اکنون خارچشم دشمنان شده و هر چه این سرمایه اجتماعی تقویت شود، ایفای ماموریت‌ها و اجرای مسؤولیت‌های پلیس با تاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تر همراه خواهد بود. 

وی با اشاره به حجم بالای ورود و حضور مسافران به گیلان تصریح کرد: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز راه و شهرسازی و دیگر متولیان امر شرایط قابل قبولی در راستای ایمنی جاده‌های استان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و استفاده از پژوهش‌های علمی را فراهم کنند. 

استاندار گیلان به‌ عدم جانمایی مناسب برخی کنارگذرها که بجای تسهیل در عبور و مرور به بخشی از شهرهای استان تبدیل شده است اشاره کرد و افزود: اعضای شورای ترافیک باید با کمک متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان با نوآوری در کاهش آسیب‌ها در این بخش بهتر از گذشته عمل کنند. 

به گفته وی، حجم تردد در جاده‌های گیلان و ورود ۱۱ میلیون خودرو در شش ماه نخست امسال علاوه بر تردد جمعیت ساکن در استان، نشان‌دهنده این است که باید با برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه مناسب‌تر به ایمن‌سازی جاده‌ها توجه ویژه داشت. 

وی همچنین ایمنی را رکن مهم حمل و نقل برشمرد و گفت: رانندگان باید با قانونمداری، حافظ سلامت خود، خانواده و هموطنان باشند و جان کسی را به خطر نیندازند. 

عباسی با بیان اینکه با توجه به افول بیماری کرونا و رفع محدودیت ها، تعداد سفرها و حجم ورودی مسافران به استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر، افزایش پیدا کرده، افزود: در این راستا دستگاه‌های متولی، موظف به اجرای قانون و ایجاد نظم در جاده‌ها برای بهبود شرایط ایمن همراه با آرامش برای مردم هستند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مسؤولان، رعایت کنندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را تشویق کنند، تصریح کرد: به طور قطع با اطلاع‌رسانی دقیق، تولید محتواهای مناسب و ارائه آموزش‌های لازم از طریق بسترهای فضای مجازی، رسانه‌ها و صداوسیما و نیز استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد کاهش حوادث و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی باشیم. 

به گفته استاندار گیلان، نیاز است از همه ظرفیت‌های موجود در مدارس، دانشگاه‌ها و نمازهای جمعه و جماعات برای فرهنگ‌سازی تحت عنوان سفیران ایمنی استفاده شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول