اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸

دانشگاه تبریز در جدیدترین اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، در جمع بهترین دانشگاه ها قرار گرفت.

قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸-۲۰۲۱ از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه تبریز در بین ۷۴ دانشگاه برتر ایران رتبه ۱۴ و در میان ۴۶۳ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته این گروه، رتبه ۴۳ را در بین برترین دانشگاه‌ها به دست آورده است.

به گفته وی در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8، که بر مبنای آمار سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ استخراج شده است ۴۶۳ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته که ایران با ۷۴ دانشگاه، رتبه دوم را بعد از ترکیه دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌های ۳، ۵ و ۱۴ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جمهوری اسلامی ایران  را از آن خود کرده‌اند.

یادآور می شود: معیارهای مورد استفاده در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8 شامل پژوهش( با بیشترین وزن تاثیر)، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی حوزه پژوهش بوده و اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی USPTO، WOS، Incites و وب سایت دانشگاه‌ها و سایر سایت‌های مرتبط گردآوری شده است.

گروه هشت کشورهای اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D8) شامل هشت کشور مسلمان در حال توسعه است که شامل اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول