اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۵۰۰ اردوی جهادی در مناطق محروم فارس اجرا شد

مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان فارس از برگزاری بیش از ۱۵۰۰ اردوهای جهادی تابستان، با مشارکت بیش از ۲۳ هزار جهادگر در طول تابستان خبر داد.

۱۵۰۰  اردوی  جهادی  در مناطق  محروم  فارس اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، میثم فضل‌الله پور، مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، ۱۹ مهرماه گفت: رسالت گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و انجام امور محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: یکی از برهه‌های زمانی که بیشترین اقدامات جهادی توسط گروه‌های جهادی مختلف انجام می‌شود مربوط به فصل تابستان است. با توجه به اوقات فراغت جوانان این برنامه‌های جهادی که در طول سال برگزار می‌شود در این فصل گستردگی و استقبال بیشتری می‌یابد.

فضل‌الله پور با بیان اینکه در طول فصل تابستان بیش از ۱۵۰۰ اردوی جهادی برگزار شد، گفت: حدود ۲۳ هزار جهادگر در این برنامه‌های خدمات‌رسان مشارکت داشتند حدود ۹۰ درصد این اردوهای جهادی ذیل برنامه‌های قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

وی با تشریح ۱۲ عرصه خدمت‎‌رسانی این اردوهای جهادی گفت: بیشتر این اردوهای جهادی در قالب برنامه‌های فرهنگی و عمرانی بود که به ترتیب ۲۵۳ و ۲۳۵ اردوی جهادی را شامل می‌شد. همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۹۳ اردوی سلامت محور و در حوزه مهارت‌آموزی نیز ۱۵۱ اردوی آموزشی برپا شده است .

فضل‌الله پور افزود: در این راستا دو نوع قرارگاه منطقه‌ای و قشری راه‌اندازی شده است که قرارگاه منطقه ای به ۵ بخش جنوب، شمال، شرق، غرب و مرکز استان فارس تقسیم می‌شود و این قرارگاه‌ها در مناطق لارستان، فسا، کازرون، اقلید و شیراز ساماندهی شده است.

وی قرارگاه‌های قشری را نیز مربوط به حرکت‌های جهادی قشرهای مختلف بسیج مانند دانشجویی، دانش‌آموزی و سلامت و بهداشت خواند و گفت: این قرارگاه‌ها را می‌توان قرارگاه‌های عملیات جهادی تخصصی خواند چرا که در عرصه‌های مختلف، مهیا کردن بسترهای لازم مربوط به تخصص‌های خود را برای گروه‌های جهادی هماهنگی و پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام / خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول