اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیشنهاد به روس ها برای سرمایه گذاری در کریدور آستارا/هفته ای 6 قطار روسیه در بندر شهید رجایی

وریر راه و شهرسازی گفت: تا پیش از این قطار روسیه به بندر شهید رجایی نیامده بود اما در حال حاضر هفته ای 6 قطار روسی از مسکو به سمت بندر شهید رجایی می‌آید و به ایستگاه آنجا وارد می شود.

پیشنهاد به روس ها برای سرمایه گذاری در کریدور آستارا/هفته ای 6 قطار روسیه در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، امروز در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصان ما به حدی از توانمندی رسیده اند که در تعمیر هواپیما های کشورهای خارجی ورود کرده اند.

وی افزود: در ۴۰ سال اخیر تحریم های صنعت حمل و نقل هوایی ما را رشد داد و در حال حاضر تعمیر هواپیمایی کشورهای خارجی را هم انجام می‌دهیم، همین امروز چند فروند هواپیمای کشورهای خارجی برای تعمیر در مهراباد داریم.

وی درباره تغییر قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: در اینباره در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از این نشست هشت کشور همسایه آسیای میانه به اضافه روسیه در سطح وزرا در موضوع ترانزیت داشتیم، در ۶ ماهه اول امسال در ترانزیت جاده ای 180 درصد رشد و در ترانزیت ریلی 300 درصد رشد داشتیم.

قاسمی تصریح کرد: تا پیش از این قطار روسیه به بندر شهید رجایی نیامده بود اما در حال حاضر هفته ای 6 قطار روسی از مسکو به سمت بندر شهید رجایی می‌آید و به ایستگاه آنجا وارد می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن رشت- آستارا گفت: با توجه به جلسه رئیس جمهور روسیه در محضر مقام معظم رهبری و اشاره به کریدور رشت - آستارا حدود دو هفته پیش در اینباره جلسه ای در باکو داشتیم.

قاسمی با بیان اینکه برنامه زمانبندی شده برای کریدور ریلی آستارا داریم، گفت: به روس ها اطلاع دادیم که اگر مایل هستند در کریدور آستارا حضور یابند و سرمایه گذاری کنند.این کریدور برای ما مهم است در همین راستا ۱۰ کیلومتر از یک سر خط و ۱۰ کیلومتر از سر دیگر خط کار ساخت را شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه در موضوع جام جهانی با قطر مراودات مناسبی داریم، گفت: 10 روز پیش جلسه ای با وزیر حمل و نقل قطر در ایران داشتیم از وزارتخانه‌ گردشگری هم حضور داشتند و برنامه ریزی شد ایستگاه های گردشگری ایرانی در قطر ایجاد شود.

وی با بیان این که هزینه های جام جهانی بسیار بالا است، گفت: فقط یک لندینگ (نشستن) هواپیما ۱۰ هزار دلار هزینه دارد اما طی هماهنگی با قطر هواپیمای ایران در قطر رایگان لندینگ می کنند.

قاسمی اظهار کرد: همچنین تلاش کرده ایم کشتیرانی پرسرعت از بوشهر و کیش هم برقرار شود تا متقاضیان بتوانند صبح به قطر بروند و بعد از ظهر به بوشهر و کیش برگردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول