اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

درخواست کاربران برای استفاده از پیام‌رسان داخلی توسط دولت/ استفاده از پلتفرم خارجی در دولت ممنوع است

کاربران سامانه فارس من درخواست کرده‌اند که دستگاه‌های دولتی ملزم به استفاده از پیام‌رسان داخلی شوند. بررسی قوانین و مقررات نشان می‌دهد که دستگاه‌های دولتی ملزم به استفاده از پیام‌رسان داخلی هستند.

درخواست کاربران برای استفاده از پیام‌رسان داخلی توسط دولت/ استفاده از پلتفرم خارجی در دولت ممنوع است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کرده اند که دستگاه‌های دولتی ملزم به استفاده از پیام‌رسان داخلی شوند و خواسته اند که استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در ادارات دولتی الزام قانونی پیدا کند.

بررسی سابقه این موضوع نشان می دهد که طبق مصوبات و دستورالعمل های قبلی موجود، پیش از این دستگاه های دولتی ملزم به استفاده از پیام رسان داخلی شده اند.

در سال 97، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه ای به دستگاههای دولتی، ممنوعیت استفاده از پیام رسان های خارجی در دستگاههای دولتی را اعلام کرد.

رضا جواهری، رئیس وقت مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.

در متن این بخشنامه تاکید شد: «به استناد بند ۷ مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، باید کلیه نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام رسان های اجتماعی را صرفا از طریق پیام رسان های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام رسان های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»

به این ترتیب، این مهم دارای پشتوانه قانونی در شورای عالی فضای مجازی و دولت است و اجرای آن به همت مسوولان بستگی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول