اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نرخ بیکاری تابستان امسال در ایلام ۶/۶ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت استان در فصل تابستان امسال ۶/۶ درصد است.

نرخ بیکاری تابستان امسال در ایلام ۶/۶ درصد است

امین دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت استان در فصل تابستان امسال ۶/۶ درصد است به عبارت دیگر، ۶/۶ درصد از جمعیت فعال استان بیکار بوده اند.

وی افزود: مشارکت اقتصادی سال جاری به نسبت سال اخیر کاهش داشته است چرا که نرخ مشارکت در سال ۱۴۰۰، ۳۴/۵ بوده است اما در تابستان امسال ۳۲/۶ درصد بوده و این شاخص بیانگر کاهش نرخ مشارکت اقتصادی است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کرد: استان ایلام رتبه چهارم در جدول رتبه بندی نرخ بیکاری و رتبه ٣١ در نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه ٣٠ نسبت اشتغال در کشور است.

وی افزود: براساس اعلام مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰، ۷/۳ درصد بود که اکنون به ۶/۶ رسیده، مرکز آمار ایران به صورت سالیانه و فصلی آمار را اعلام می‌کند. 

دوست محمدی در پایان گفت‌وگو اعلام کرد: برنامه‌های تنظیم شده، سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال تا پایان سال 1401 مشخص شده و در حال اجرا است که کمیته امداد ایلام با 6200 شغل با کمک تسهیلات تبصره 16 و سایر منابع داخلی خود، از مهمترین دستگاه‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول