اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نامناسب بودن معابر و ساختمان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تردد معلولان

معابر و ساختمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نامناسب‌ترین مکان‌ها برای تردد معلولان است و اقدام مناسبی در این زمینه برای معلولان صورت نگرفته است.

نامناسب بودن معابر و ساختمان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تردد معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۱۸ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار و ۵۰ نفری کهگیلویه و بویراحمد را معلولان تشکیل می‌دهد که می‌طلبد اقدامات اساسی برای تردد معلولان از جمله مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها انجام شود.

اما سوالی که پیش می‌آید اینکه آیا معابر، میادین و پارک‌های استان طبق آنچه در قانون آمده برای عبور و مرور معلولان مناسب‌سازی شده یا خیر؟

 طبق ماده۲  قانون حمایت از معلولان کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم گردد.

علی‌رغم اینکه قانون به این مهم اشاره کرد و چندین جلسه برای مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها برگزار شد اما طبق آنچه رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور بیان کرده معابر کهگیلویه و بویراحمد یکی از نامناسب‌ترین مکان‌ها برای تردد معلولان است و تنها ۳۵ درصد معابر مناسب‌سازی شده در حالی که استاندارد سازی مناسب‌سازی معابر برای معلولان ۷۵ درصد است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول