اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سایت‌های دفن زباله در شهرستان‌های سمنان ایجاد می‌شود

سایت‌های دفن زباله در شهرستان‌های استان توسط شهرداری جانمایی و ایجاد می‌شود.

سایت‌های دفن زباله در شهرستان‌های سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان دوشنبه‌شب در کارگروه پسماند استان سمنان در سالن معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: شهرداری‌ها استان سمنان موظف هستند تا سایت جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های عادی را مشخص کنند.

وی بیان کرد: تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان یک طرح بسیار مهم در استان در حال اجراست و گسترش این طرح به مشارکت همگانی و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: شهرداران موظف شدند در جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در تمام شهرهای استان متناسب با حجم نخاله ساختمانی، سایت دفن زباله مشخص کنند.

حمیدی اضافه کرد: پلیس راه، راهور و نظام مهندسی کمک کنند تا کسانی که نخاله‌های ساختمانی را از شهر بارگیری می‌کنند، آن را در مکان‌های مشخص شده تخلیه کنند.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی پسماندهای مطب‌های پزشکی و درمانگاه‌ها، قراردادی با شهرداری‌ها برای جمع‌آوری و تفکیک زباله با دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود منعقد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: شهرداری‌ها موظف شدند سایت‌های جمع‌آوری زباله‌های عادی را به متناسب میزان تولید زباله در هر شهر پیش‌بینی کنند.

حمیدی گفت: محیط‌زیست و منابع طبیعی موظف شدند تا برای جمع‌آوری زباله‌های ویژه بیمارستانی و صنعتی مکانی را که فاصله متناسب با جمعیت داشته باشد، تا پایان سال جاری مشخص کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت همگانی مردم استان سمنان در این طرح ضروری است و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده دارد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول