اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورود بیش از 2 هزار گردشگر خارجی به استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: دو هزار و 204 گردشگر خارجی و بیش از یک میلیون گردشگر داخلی وارد استان سمنان شدند.

ورود بیش از 2 هزار گردشگر خارجی به استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قاسم‌زاده، سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار کرد: دو هزار و 204 گردشگر خارجی و بیش از یک میلیون گردشگر داخلی در یک سال گذشته وارد استان سمنان شدند و 642 هزار و 940 گردشگر نیز در استان اقامت کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، 15 هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل و پنج میهمان‌پذیر، 94 اقامتگاه بوم‌گردی، 17 اقامتگاه سنتی، 87 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، دو گردشگری کشاورزی و 6 اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، 29 دفتر خدمات مسافرتی، 40 رستوران بین‌راهی، 20 سفره‌خانه سنتی و سه مؤسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  ادامه داد: 324 واحد تأسیسات گردشگری با 987 اتاق و ظرفیت سه هزار و 732 نفر در استان فعال است و این تأسیسات، زمینه اشتغال به کار یک هزار و 268 نفر را فراهم کرده‌اند.

 صدور 26 فقره موافقت اصولی در حوزه گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در یک سال گذشته، تعداد 26 فقره موافقت اصولی از طریق سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرایی پروژه در دست پیگیری قرار دارند.

قاسم‌زاده افزود: در این مدت، مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار و 944 میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال 988 نفر صادر و عملیات ساختمانی پروژه‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هفت پروژه ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 107 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 280 نفر در حال اجراست و 107 اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول