اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

النخاله: باید انتفاضه مسلحانه را به همه مناطق بکشانیم

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به لزوم فراگیری انتفاضه مسلحانه، تأکید کرد که صهیونیتسها هیچ جایی در خاک این کشور نخواهند داشت.

النخاله: باید انتفاضه مسلحانه را به همه مناطق بکشانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز دوشنبه، رخدادهای کرانه باختری را یک انقلاب واقعی و جدی در مقابله با رژیم موقت صهیونیستی قلمداد کرد.

النخاله در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین، موضع خود را در مقابله مقاومت، تغییر نداده است، ولی اقشار زیادی از جنبش فتح، از نیروهای مقاومت، حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد، بخشی از عملیات انقلابی برای مقابله با پروژه صهیونیستی است. ما نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این انتفاضه شدت بگیرد. این رخداد، یک انتفاضه مسلحانه است که باید آن را به همه مناطق بکشانیم.

این مقام جهاد اسلامی با اشاره به اینکه نبرد «وحدت میادین»، تصادفی نبوده، بلکه برای اتحاد فلسطین با محور مقاومت بود، گفت: پس از نبرد وحدت میادین، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردم و حمایتهای زیاد وی از مقاومت و فلسطین را لمس کردم. در دیدار با اسد درباره از سرگیری روابط دمشق و حماس گفت‌وگو کردیم.

النخاله با تأکید بر اینکه صهیونیستها باید بدانند که هیچ جایی برای زندگی در فلسطین ندارند، تصریح کرد: پذیرش آتش‌بس پس از 50 ساعت در نبرد وحدت میادین، اشتباه من بود. ما می‌توانستیم به صورت تنهایی و با همین عملکرد، به جنگ ادامه دهیم.

وی آزادسازی اسرای فلسطینی را در صدر اولویتهای جهاد اسلامی و مقاومت این کشور دانست، تأکید کرد، در تبادل اسرا، توقفی ایجاد شد، ولی به امید خدا این مسئله انجام خواهد شد.

این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی چهاردهم مهر ماه جاری،  سی و پنجمین سالگرد تأسیس خود را در غرب غزه جشن گرفت. این مراسم همزمان در شهرهای «جنین»، صیدا، دمشق و صنعاء نیز برگزار شد. این همایش «جنگ ما تا قدس ادامه دارد»، نام داشت.

زیاد النخاله در این مراسم گفت: تلاشهای دشمن ادامه دارد تا غزه را از معادله جنگ علیه حق مردم فلسطین، خارج کند. جهاد اسلامی اما این همایشها را برگزار می‌کند تا اتحاد ملت فلسطین را به وجود آورد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول